Cultura tradițională nu le permite angajaților japonezi să demisioneze. Cât de complicat este să îți dai demisia în a patra cea mai mare economie a lumii? | Aktual24

Data:

spot_img

Cultura tradițională nu le permite angajaților japonezi să demisioneze, o zi obișnuită de muncă având durata chiar și de 12 ore, spune Yuki Watanabe, o angajată din Japonia, într-un reportaj relizat de CNN. Acest fapt a dus la apariția unor agenții de demisii care îi ajută pe angajații timizi să-și părăsească șefii intimidanți.

O zi obișnuită de lucru de la 9 la 9 este minimul necesar. „Cel mai târziu plecăm [de la birou] la ora 23.00”, a declarat tânăra de 24 de ani, care a lucrat pentru unele dintre cele mai mari companii de telecomunicații și de plăți electronice din Japonia.

Cerințele au fost atât de intense încât Watanabe – care a folosit un pseudonim pentru a vorbi cu CNN, de teamă să nu își pună în pericol viitoarele perspective de angajare – a început să aibă probleme de sănătate. Avea „picioarele tremurânde și probleme cu stomacul”. Știa că trebuie să demisioneze, dar un singur lucru îi stătea în cale: Cultură japoneză a muncii.

Citește și: Domnul Marcel Ciolacu ne vinde gogoși despre ce înseamnă să fii președintele României

Lucrătorii pot rămâne la același angajator toată viața, spune Watanabe

Să ceri să pleci de la serviciu la timp sau să-ți iei liber poate fi destul de complicat. Și mai complicat este să îți dai demisia, care poate fi văzută că o formă supremă de lipsă de respect în a patra cea mai mare economie a lumii, unde lucrătorii rămân în mod tradițional la același angajator timp de decenii, dacă nu chiar toată viață.

În cele mai extreme cazuri, șefii morocănoși rup scrisorile de demisie și hărțuiesc angajații pentru a-i forța să rămână. Watanabe era nemulțumită la fostul ei loc de muncă, spunând că fostul ei șef o ignora adesea, făcând-o să se simtă prost. Dar nu a îndrăznit să demisioneze. „Nu am vrut că fostul meu angajator să îmi refuze demisia și să mă țină la serviciu mai mult timp”, a declarat ea pentru CNN. Dar a găsit o modalitate de a ieși din impas. A apelat la Momuri, o agenție de demisii care ajută angajații timizi să-și părăsească șefii intimidanti.

Citește și: CSM caută judecători vorbitori de turcă pentru pregătire în structurile justiției opresive a lui Erdogan

Peste 11.000 de solicitări din partea clienților

Pentru prețul unei cine elegante, mulți lucrători japonezi angajează aceste firme de reprezentare pentru a-i ajuta să demisioneze fără stres.

Industria a existat înainte de Covid. Dar popularitatea sa a crescut după pandemie, după ce anii de lucru de acasă i-au împins chiar și pe unii dintre cei mai loiali lucrători japonezi să reflecteze asupra carierei lor, potrivit experților în resurse umane.

Nu există o numărătoare oficială a numărului de agenții de demisie care au apărut în întreagă țară, dar cei care le conduc pot depune mărturie cu privire la creșterea cererii.

Shiori Kawamata, directorul de operațiuni al Momuri, a declarat că numai în ultimul an au primit până la 11.000 de solicitări din partea clienților.

Situată în Minato, unul dintre cele mai aglomerate cartiere de afaceri din Tokyo, firma s-a lansat în 2022 cu un nume care încearcă să rezoneze cu clientela lor neajutorată – „Momuri” înseamnă „nu mai pot face asta” în japoneză.

Continuarea, în Aktual24.ro

Citește și: Kamala Harris, între promisiuni sociale și atacuri la Trump: primul ei interviu în calitatea oficială de candidat

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Sursa foto: Pixabay.com)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Dronele ucrainene au aruncat în aer un depozit rusesc de arme  | The Epoch Times

Dronele ucrainene au aruncat în aer un depozit rusesc...

Inventatorul pagerului este un evreu cu origini românești | Aktual24

Inventatorul pagerului este un evreu cu origini românești. Pagerul este...