Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, se laudă într-o postare pe Facebook că orașul pe care îl administrează s-a clasat pe primul loc în topul destinațiilor europene de Paște, înaintea unor mari orașe europene.
Clasamentul a fost realizat pe baza unui sondaj online pe portalul European Best Destinations, un site de călătorii care promovează cultura și turismul în Europa, cu sediul în Bruxelles.
„Orașul nostru a fost votat de peste 10700 de oameni din 68 de țări ca fiind destinația lor preferată de Paște, înaintea unor capitale și orașe europene cu tradiție, precum Roma, Paris, Viena, Praga sau Londra. Craiova este, de altfel, singurul oraș din România inclus în acest top, în care se regăsesc zeci de destinații din Europa”, a scris Lia Olguța Vasilescu pe Facebook.
760 de euro pentru 10.000 de voturi
Cum a fost posibil ca un oraș puțin vizitat de turiști străini, cum e Craiova, să fie pe primul loc în preferințe în locul unor destinații cu tradiție precum Roma, Paris sau Viena?
Bogdan Oprea, cadru universitar la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și autorul unui volum despre fake news și dezinformare, a oferit o posibilă explicație.
„Abia acum vezi cu ochiul liber amploarea utilizării fabricilor de troli și boți din politica românească! (…) În lipsa menționării metodologiei de realizare a clasamentului pe website-ul care a publicat topul, EuropeanBestDestinations.com, l-am căutat și nu-l găsesc nicăieri, și fără publicarea listei votanților pentru a permite verificarea transparentă a autenticității și originii semnatarilor, oricine înțelege cum funcționează dezinformarea și manipularea online pune la îndoială acest moment ieftin și provincial, de-altfel, de marketing politic”, a scris Bogdan Oprea.
Specialistul în combaterea dezinformării a arătat că la o simplă căutare pe Google a noțiunii „buy signatures for a petition”, de exemplu, printre primele rezultate apar și platforme care, pentru 75,99 de euro, oferă 1.000 de semnături false la o petiție pe Change.org, una dintre cele mai populare platforme de petiții din lume.
„760 de euro este nimica toată pentru o companie de marketing politic dispusă să facă orice mizerie pentru promovarea clientului său!Primărița Lia-Olguța Vasilescu se lăuda cu 10.700 de voturi („oameni”, zice ea) pentru clasarea Craiovei pe primul locul în acest top.
N-o acuz direct, cum spuneam, website-ul care a publicat topul este total netransparent în ceea ce privește votul și nici n-o suspectez de atâta cunoaștere de carte, doar îi avertizez pe jurnaliștii onești și pe cititorii creduli să trateze cu moderație astfel de anunțuri pompoase.
Oricum, primul semnal că ceva este dubios vine de la clasament în sine, să pui Craiova într-un clasament turistic de bine, oricare ar fi el, înaintea Parisului, Romei și Londrei, trebuie să trezească suspiciuni pentru orice om de bun-simț”, a comentat cadrul universitar de la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București.
Sunt sigur ca are dreptate, Craiova e prima destinație din lume, dar numai pentru olteni.
si e ceva rau in asta?
intreb..dpar!