Șapte state din Europa, dintre care unul e România, lucrează în prezent la cel mai mare contract naval al Germaniei – patru fregate ultra-moderne care vor intra pe rând în dotarea marinei germane în următorul deceniu. Adevărate „centre de date plutitoare”, fregatele F-126 cu un deplasament cât al unui crucișător vor veni cu sisteme avansate la bord, sisteme la care lucrează inclusiv o echipă din țara noastră.
- Constructorul naval Damen și compania Thales au fost aleși în 2020, după o competiție lungă de cinci ani, să construiască și să doteze patru fregate care vor forma coloana vertebrală a marinei germane în următoarele decenii.
- Un contract de peste 5,5 miliarde de euro, cel mai mare din istoria construcțiilor navale din Germania, și care e și cel mai important atât pentru constructorul Damen, prezent cu șantiere și în țara noastră, cât și pentru Thales, una din cele mai mari companii de sisteme de apărare, radare și senzori din Europa, și ea prezentă în România de câțiva ani.
- Într-o discuție recentă în Olanda, la Hengelo, cu câteva publicații europene, printre care și HotNews.ro, reprezentanții Thales au detaliat ce prevede acest mega-contract, iar Thales România a detaliat pentru HotNews.ro cum sunt implicați inginerii români în dezvoltarea celui mai sofisticat sistem de management de luptă pentru aceste nave ultra-moderne.
Programul F-126 (fosta denumire MKS-180) presupune dezvoltarea și construirea a patru fregate ultra-moderne pentru marina Germaniei, un contract semnat în 2020 și care se va întinde pe o durată de mai bine de 12 ani.
Damen se va ocupa de construcția propriu-zisă a navelor în șantierele navale germane din Hamburg, Kiel și Wolgast, iar Thales ar urma să se ocupă de majoritatea sistemelor critice ale navei, de senzori, de sistemele de comunicații, de sistemul de combat management și de sistemul de control al focului, titrează HOTNEWS.