Cum a reușit Nicu Ștefănuță. Momentele cheie ale campaniei de succes a unui candidat independent

Data:

spot_img

Cum a reușit Nicu Ștefănuță să fie primul candidat independent care a intrat în Parlamentul European fără sprijinul unui partid: politicianul și voluntarii au reușit să mobilizeze tinerii la firul ierbii.

PRESShub a discutat cu Ioana Laura Cucoș, consiliera lui Nicu Ștefănuță de la Bruxelles și persoana responsabilă de relația cu influencerii, pentru a afla care au fost momentele cheie ale campaniei electorale a europarlamentarului.

„Munca pentru acest rezultat a început devreme în timpul mandatului. Nu sunt niște teme scrise din pix în campania electorală, ci teme simțite, analizate, gândite în tot mandatul trecut, în ciuda părerilor sceptice ale celor care ne ziceau că nu vom avea nicio șansă cu subiectele astea.

La urma urmei, dacă pierdem, pierdem pentru ceva în care credem cu adevărat. Luptăm pentru ceva ce poate fi continuat de mii de reprezentanți ai unei generații. Asta a fost deviza noastră”, a explicat Ioana Cucoș.

Citește și: Peste 600 de copii născuți de fete sub 15 ani, în 2023

Măsuri care să poată fi prezentate în campanie

Consiliera europarlamentarului a povestit pentru PRESShub că Nicu Ștefănuță a muncit în timpul mandatului precedent alături de echipa sa de consilieri pentru rezultate concrete, care pot fi prezentate într-o campanie electorală.

În iunie anului trecut, Nicu Ștefănuță a lansat campania #ErasmusEquality cu care și-au propus să pună presiune pe instituțiile europene astfel încât bursa să ajungă la 1.000€/lună/student.

Campania a început după ce acesta a reușit, în calitate de negociator-șef al Bugetului UE pentru 2023 o mărire de 100€ pentru fiecare bursă individuală, considerată de eurodeputat o îmbunătățire, dar insuficientă pentru studenții români.

Cum a reușit Nicu Ștefănuță

„Votată în unanimitate de către Grupul Verzilor Europeni, campania a luat amploare pe social media, cu ajutorul tinerilor studenți & organizațiilor de tineret.

Am avut și o petiție în sensul asta, semnată de mii de tineri. Vreau să subliniez aici un lucru: Erasmus Equality nu este doar despre bani, deși mesajul nostru inițial a fost să facem bursele accesibile pentru toți studenții, nu doar pentru privilegiații cu bani de la părinți.

Erasmus Equality este despre drepturile tinerilor români care trebuie să fie egale cu ale celor francezi sau nemți de exemplu.

Și această egalitate nu se referă doar la șansa de a obține o bursă. Se răsfrânge și asupra următoarelor teme: accesul facil & demn la chirii accesibile, sănătate mintală, integrarea minorităților (comunitatea Queer și nu numai)”, ne-a mai povestit Ioana Cucoș.

Unde a pornit asocierea cu influencerii

Pentru a ajunge cât mai bine la tineri, Nicu Ștefănuță împreună cu echipa sa au organizat un press trip la Bruxelles cu influenceri unde au vrut să le arate care este situația în Parlamentul European.

„Vizita a avut loc în octombrie 2023 cu cei mai vocali creatori de conținut care au acceptat vizita la acel moment pe temele astea sociale.

Au acceptat pentru că n-a fost niciun contract la mijloc, nicio presiune de promovare, nicio rugăminte să dea măcar tag la Nicu Ștefănuță. Dragoste cu de-a sila oricum nu se poate. Însă noi am avut încredere maximă în ce promovăm și pentru ce luptăm”, a explicat Ioana Cucoș.

În urma acestei experiențe, au urmat evenimente cu și pentru tineri, unde aceștia puteau să ia parte la discuții deschise atât cu Nicu Ștefănuță, cât și cu influencerii.

Gen, egalitate!

Așa au apărut serile „Gen, egalitate!”, evenimente concepute pentru tineri, unde se dezbăteau fără filtru unele dintre cele mai sensibile subiecte pentru generația actuală, subiecte ignorate totuși, de obicei, de cei mai muți politicieni.

Ioana Cucoș a povestit pentru PRESShub ce diferenția „Gen, egalitate!” de alte evenimente, dar și de ce au devenit rapid populare printre tineri.

„Aveau influenceri, ONG-isti, organizații de tineret, merch-uri interesante, sute de tineri! Noi eram „ăia în verde” care știau să vorbească pe limba celor care au devenit electoratul nostru. Am știut să le dăm ce vor, cu ajutorul influencerilor, singurele persoane publice în care ei mai au cât de cât încredere. Și e de înțeles de ce”.

Datorită acestor evenimente, popularitatea lui Nicu Ștefănuță a crescut rapid în rândul tinerilor datorită temelor inedite ale acestor evenimente, dar și a speak-erilor prezenți.

Primul eveniment a avut loc pe 8 decembrie 2023, la Apollo, București, urmat de altele în toată țara. Subiectul principal al primei seri „Gen, egalitate!” a fost drepturile tinerilor din România. Printre cei care au luat cuvântul la această dezbatere s-au numărat Silviu Faiăr, Aluziva și Anca Broască.

A urmat un eveniment pe aceeași temă la Sibiu care a pus la masă atât creatori de conținut precum Magdyz, dar și psihologi precum Mara Miclea sau Codruța Răbăgel și activiști de mediu precum Camelia Gui.

Citește și: Perchezii într-un dosar de furt calificat. Indivizii vizați au sustras 50.000 de lei dintr-un autoturism VIDEO

Evenimente în mai multe orașe din țară

O altă temă abordată prin evenimentele „Gen, egalitate!” a fost „echitate în comunitate”. Prima dezbatere pe acest subiect a avut loc în luna martie, în Cluj.

Aici au fost organizate două panel-uri. Primul a fost format de influenceri, printre care și Irina Manea sau Zlăvog, iar discuția a plecat de la accesul inegal la locuințe și impactul asupra sănătății mintale a tinerilor.

Al doilea panel a dezbătut problema inegalității în rândul minorității maghiare, iar la discuție au participat sociologul Gelu Duminică, politologul Kinga-Koretta Sata și fostul consilier prezidențial Péter Eckstein-Kovács.

„Gen, egalitate!” a ajuns și în Constanța, Craiova și Timișoara, dar nu numai și o prezență de minim 300 de participanți.

„Ne-a ajutat enorm că Nicu a mers pe drumul ăsta independent și, referindu-mă strict la bucățica mea, la comunicare, sunt recunoscătoare că am colaborat cu un om atât de deschis la minte, maleabil și autentic! Nu poți să faci cu orice politician ce am făcut noi cu Nicu, indiferent de câte tehnici de comunicare și branding știi.

Nu oricine poate avea un impact așa mare, nu oricine strânge atâția voluntari în jurul lui!

Trebuie să fii dintr-un anumit „material”. E vorba și de carismă, de competență. Nicu a dovedit ce poate în Parlamentul European, iar Gen Z poate sunt tineri dar nu pot fi luați de proști. Nu se informează nimeni mai bine decât ei. E vorba și de încredere, dar mai ales, de cauza pentru care lupți. Trebuie să fie despre EI, nu despre tine.

Orice rezultat ar fi fost o reușită, pentru că am dat un semnal. E vorba despre lupta unei generații, nu pentru o funcție, nu pentru un om”, a declarat pentru PRESSHub Ioana Laura Cucoș, responsabilă de comunicare și consiliera lui Nicu de la Bruxelles.

Echipa de campanie a lui Nicu Ștefănuță a fost alcătuită din voluntari, tineri care l-au întâlnit pe europarlamentar în cadrul evenimentelor „Gen, egalitate!” și care au vrut să-l susțină în activitatea sa.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Bianca Iosef
Bianca Iosef
Bianca Iosef a terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București în anul 2022. A început să lucreze ca jurnalist încă din timpul facultății și este interesată să evolueze cât mai mult în acest domeniu.
1 COMENTARIU
  1. Lectie pt.toti Usr-istii,Reper-istii,sa lase de o parte „gastile”,ca nulitatile de Si….on,So…..ca,au ajuns din cauza voastra in Parlamentul european sa ne faca de rusine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Lasconi, un fel de Reagan mioritic? | Deutsche Welle

Elena Lasconi, 52 de ani, se arată foarte sigură...

Fostul ministru Raluca Prună despre presiunile făcute de Iohannis pentru numirea Procurorului General

Fost ministru al Justiției în guvernul tehnocrat Cioloș, Raluca...

Schimbarea la față a lui George Simion

Candidatul AUR la președinție, George Simion, în vârstă de...