Cum a sifonat Firea banii STB, pe final de mandat, către o companie înființată chiar de ea. Club Feroviar prezintă documente care arată că fostul primar general al Bucureștiului a transferat aproape un milion de euro din bugetul Societății de Transport București în contul unei companii municipale dintre multele înființate chiar de ea.
În primăvara anului 2020, fostul edil se temea că bucureștenii nu-i vor mai acorda votul pentru încă un mandat la conducerea Primăriei Capitalei.
Ulterior, pe 27 septembrie, când au avut loc alegerile locale în toată România, s-a dovedit că temerea ei fusese justificată, deoarece a pierdut fotoliul de primar în favoarea lui Nicușor Dan.
În încercarea disperată de a câștiga alegerile care se apropiau, Gabriela Firea s-a gândit că acest lucru se poate face cel mai simplu dând bani.
Nu ar fi fost nicio problemă dacă acest lucru s-ar fi făcut din fondurile sale personale sau ale partidului pe care-l reprezenta (PSD), sub formă de publicitate electorală.
Însă de ce să dai din propriul buzunar sau din vistieria partidului, când ai la îndemână, în vârful pixului, o vacă de muls, și anume Societatea de Transport București?
Și mai ai și o companie municipală care se ocupă de publicitate. Zis și făcut. La data de 31 martie 2020, STB semnează cu Compania Municipală Publicitate și Afișaj (una dintre multele companii municipale înființate de fostul edil pentru clientela politică a PSD, cu precădere cea din Voluntari, unde actualul său soț, Florentin Pandele, este primar de peste două decenii) contractul nr. 4733/C, cu o valoare de 2.594.109 lei.
Banii au fost folosiți ilegal pentru a fi promovate proiectele STB
”Obiectul contractului îl constituie prestarea de <Servicii de promovare și difuzare spot de promovare a transportului public de suprafață din Municipiul București>”, se arată în document.
Mai pe românește, STB îi plătea companiei municipale menționate suma respectivă, iar compania realiza un spot video sau audio pe care mai apoi îl publica în presă, contra cost.
De parcă bucureștenii ar fi avut nevoie de o reclamă pentru a merge cu tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul.
Dacă transportul public este de calitate, vehiculele sunt confortabile și vin la timp, fără a rămâne blocate în trafic, oamenii se vor îndrepta către acesta, în caz contrar alegând deplasarea cu mașina personală.
Mai multe citiți în Clubferoviar.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
[…] Citește și Cum a sifonat Firea banii STB, pe final de mandat, către o companie înființată chiar de ea […]