Diferențele dintre urban și rural se mențin accentuate în România, chiar și la aproape 15 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Dincolo de absența utilităților de bază, pentru peste 335.000 de locuitori ai județului nostru, accesul la aprovizionarea cu produse alimentare, dar și non-food, prin marile lanțuri de retail, a reprezentat o problemă, acum în curs de rezolvare, deși mai este încă destul de lucru. Cum-necum, la ora actuală, în 20 dintre comunele gălățene există 25 de marketuri, sub brandurile a trei retaileri prezenți pe piața din România, Carrefour, Metro și Profi, în ordine alfabetică.
Este vorba, în toate situațiile, de un mecanism de franciză. Astfel, în cazul gigantului francez Carrefour, conceptul de magazin Express combină profesionalismul angajaților și calitatea produselor cu rapiditatea de cumpărare și caracterul personal al unui magazin de proximitate. Conceptul de franciză propus de Carrefour România permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) să păstreze, să administreze și să își dezvolte business-ul, proprietarul fiind asistat în gestionarea magazinului de către Carrefour România. În județ există doar două astfel de magazine, în comunele mari, la Ivești și la Pechea.
Citește articolul integral în viața liberă