Cum se va finanța A8? Fondurile europene pentru „Transport” sunt insuficiente | Ziarul de Iași

Data:

spot_img

Cum se va finanța A8? Fondurile europene pentru „Transport” sunt insuficiente. În mai puțin de doi ani, licitațiile pentru drumuri expres și autostrăzi au cumulat 11 miliarde de euro.

Programul Transport are alocate 9,6 miliarde. Dacă guvernul de la București vrea să continue campania de construire a rețelei rutiere moderne, va trebui să recurgă la împrumuturi.

Odată lansate licitațiile pentru proiectarea și construirea celor patru loturi de autostradă și drum expres pe ruta Craiova-Filiași-Tg. Jiu, bugetul Programului european Transport 2021-2027 afișat pe pagina Ministerului Transporturilor cu valoarea de 9,6 miliarde de euro „a rămas mic”.

În Programul Transport intră și proiecte mai mici

Numai licitațiile lansate de la începutul anului trecut de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere însumează deja 11 miliarde de euro. Este vorba de segmente de autostradă – cum sunt cele două din tronsonul montan al A8, care doar ele valorează 1,5 miliarde de euro – de drum expres, cum e cel dintre Arad și Oradea, care și el înseamnă peste două miliarde de euro.

Citește și: Cum ar putea incursiunea din Kursk să schimbe cursul negocierilor de pace între Rusia și Ucraina

Intră însă în Programul Transport și proiecte mai mici, cum e contractul pentru servicii de supervizare a lucrărilor pentru realizarea unei legături între DN 1 și autostrada A3 în zona Turda: 8 milioane de lei. Intră de asemenea proiecte care au început în programe încheiate anul trecut și care au fost „fazate” pe exercițiul 2021-2027, cum sunt, de exemplu, loturi din sectorul montan al A1 (Sibiu-Pitești).

Pe de altă parte, procedurile inițiate în ultimii doi ani de CNAIR pe platforma electronică de achiziții publice pentru diverse segmente de autostradă nu depășesc costurile pe kilometru pentru Autostrada Unirii, fie pe tronsonul montan, fie pe cel ieșean.

Citește și: Analiză. UE întărește strategia de reducere a riscurilor în privința influenței Chinei

Dacă acesta din urmă, cu 14 tuneluri și aproximativ 100 de poduri, ar trece de 50 de milioane de euro/km, cele din zona de câmpie – cum sunt varianta ocolitoare Timișoara Vest și Alternativa Techirghiol (paralelă cu Litoralul) – se apropie de 30 de milioane de euro/km.

Continuarea în Ziarul de Iași

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(sursa foto: ziaruldeiasi.ro)

spot_imgspot_img
Ziarul de Iași
Ziarul de Iașihttps://www.ziaruldeiasi.ro
Jurnalişti formaţi la şcoala sa de presă se află în poziţii de conducere în redactiile ziarelor, televiziunilor şi posturilor de radio din întreaga ţară. Ziarul are un tiraj mediu zilnic 4.133 exemplare, din care 2.410 exemplare reprezinta abonamente, este tipărit în format broadsheet, având 16-20 de pagini. Apare de luni pînă sîmbătă si are un caracter generalist. Cotidianul Ziarul de Iaşi se distribuie în judeţul Iaşi, atît în mediul urban cît şi în cel rural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related