Prăbușirea unui pod în județul vecin readuce în atenție starea acestor construcții – numite și lucrări de artă – din municipiul Iași. Le putem pune în două categorii: podurile peste Bahlui și pasajele peste calea ferată (sau superioare).
Căile de acces peste râul care străbate orașul au fost modernizate odată cu refacerea căilor de rulare pentru tramvaie. Podul din Tudor Vladimirescu a avut cele mai consistente intervenții în acest sens. Pe de altă parte, Podul de Piatră – cel nou – este cel mai greu încercat dintre toate, pentru că are de suportat atât traficul tramvaielor, cât și traficul greu în lipsa unei centuri ocolitoare.
Alături de acest din urmă pod se află unul vechi de peste 200 de ani, care dă denumirea întregii zone. Deși monument istoric, podul este practic abandonat: bucăți mari din parapete, dar mai ales din jurul pilelor (picioarelor) acestuia s-au desprins și zac pe mal sau în albia Bahluiului, titreazĂ ZIARUL DE IAȘI.