Cumpărător ofensat și cu banii luați

Data:

spot_img

Pățania de mai jos merită împărtășită ca exemplu că proasta organizare a unor comercianți o va plăti cumpărătorul, oricât ar fi de vigilent. De multe ori, condițiile de retur sunt formulate vag, astfel încât să rămâi și fără bani, și fără marfă.

Deci: caut pe internet o talpă de plastic pentru o scară de aluminiu rămasă șchioapă. Găsesc pe site-ul firmei Techno Pro, adică pe scule.ro. o talpă cu 35 lei plus transport 25 lei (cam mult). Firma cu sediul în Brașov are filială și în orașul meu, Timișoara. Sun mai întâi acolo, dar nu găsesc. Întreb dacă pot ei comanda de la firma-mamă. N-au chef, deci mă trimit să cumpăr online.

Zis și făcut: comand și plătesc. Vine piesa în două zile, dar ghinion! E mai scurtă cu un centimetru. Măsurătoarea mea n-o fi fost exactă. Iau adresa de pe site și trimit e-mail la sesizări@scule.ro. Explic situația și arăt că voi trimite înapoi piesa pe cheltuiala mea și cer înapoi cei 35 lei. Nu primesc răspuns. Așadar decid să trimit înapoi piesa în ambalaj original nedesfăcut, sun la telefonul mobil al firmei din Brașov (0752 42…) să anunț că am trimis coletul în Easybox de pe str. Gării din Brașov. Evident, am indicat telefonul mobil al firmei.

Ei, de aici încolo vine un dialog din literatura absurdului: omul de la telefon zice că geaba am scris e-mail că nu răspunde nimeni, e un robot. Și tot degeaba am trimis coletul că nu va merge nimeni să-l ridice. Concluzia: nu îmi returnează banii. Mă mai și muștruluiește că trebuia să sun să zică ei cum să fac. Acum, 35 lei nu-i un capăt de țară, dar clientul să plătească proasta organizare a firmei e cam mult. Pe site zice că se poate face retur în zece zile (am făcut returul într-o zi), cf. OG 130/2000 cu o singură condiție: produsul și ambalajul să fie în condiție perfectă.

Citește și: Călin Georgescu apare într-o filmare lângă inculpatul trimis în judecată pentru propagandă legionară, antisemitism și xenofobie

„Orice produs cumpărat prin magazinul online poate fi returnat în termen de 10 zile conform O.G. 130/2000. Costurile de returnare intră în sarcina clientului. Denunțarea de contract se face exclusiv în scris, returul se va face doar după primirea confirmării scrise a acceptului returului. Condiția minimă de returnare este ca produsul returnat acestuia să fie în stare perfectă”, asta scrie la condiții. Am făcut o captură, pentru a preveni orice adăugire ulterioară.

Dar, deși am îndeplinit toate condițiile (contract nu am avut, deci nu era nimic de denunțat), de scris le-am scris, totuși nu va merge nimeni să ridice coletul. Am sugerat să trimită robotul de la e-mail să ridice coletul, că tot stă degeaba.

După vreo trei zile, fiindcă zisesem că voi relata public pățania, am primit un răspuns de pe  e-mailul „robot”, semnat Titus Dulăcioiu: firma îmi poate înlocui piesa cu una mai mare, dar tot nepotrivită. Între timp, au venit anunțuri repetate de la Sameday să fie ridicat coletul, pe care firma nu vrea să îl ridice și gata.

„O să vă înapoiem desigur banii pe produs, dar doar după ce ajunge produsul înapoi la noi.
Atenție, conform legii vă înapoiem banii PE PRODUS, nu și pe transport, deoarece nu este o greșeala de-a noastră”
, mă avertizează Techo Pro zilele acestea, cu mare îngrijorare pentru banii de transport pe care i-am plătit eu și nu i-am cerut de la ei.

Și, mă somează că „fac retur pe adresa 500069 Brașov, Str. De Mijloc nr. 164 și solicit suma plătită”. Adică nu îmi returnează cei 35 lei, dar mai și cer, în perfect dispreț pentru client. Pentru timpul meu pierdut și lipsa de respect, am relatat situația și Comisariatului pentru Protecția Consumatorului Brașov.

Înțelegeți că nu mai pierd timpul cu Techo Pro-Brașov, pot înțelege că firmei îi merge atât de prost încât ține cu dinții de cei 35 de lei ai mei, dar nu poate ridica un colet. Deci, atenție când comandați/cumpărați ceva de la Techno Pro www.scule.ro!

Citește și: Cine e pasagerul misterios care a călătorit cu Ciolacu și Grindeanu în avionul privat închiriat de Nordis

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Brîndușa Armanca
Brîndușa Armanca
Ziaristă, scriitoare şi profesor universitar în jurnalism. A fost directoarea Institutului Cultural Român din Budapesta (2006-2012), calitate diplomatică în care a deținut președinția Uniunii Europene a Institutelor Culturale, EUNIC Hungary. A lucrat ca redactor în echipe prestigioase la Radio Europa liberă, la publicații ca Expres, Temesvári Új Szó, Orizont sau Ziua, unde a fost director coordonator editorial, precum și la TVR Timişoara, studio regional pe care l-a condus ca director timp de şase ani. Realizează rubrica Media culpa în revista „22” și continuă corespondențele la Radio Europa liberă. În afara sutelor de articole de presă, interviuri, emisiuni de radio şi televiziune care fac parte din viaţa unui jurnalist activ, a publicat volume de media și a realizat filme documentare recompensate cu premii naționale și internaționale, iar activitatea culturală cu Distincția Academiei Române și cu o înaltă distincție culturală a din partea ministrului culturii ungar pentru diplomație culturală. Este membră a Uniunii Scriitorilor și a numeroase organizații ca GDS, Societatea Timișoara, AZIR/AEJ, ECREA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related