Dacia pregătește un crossover mai mic decât Duster

Data:

spot_img

Impulsat de victoria lui Duster, Dacia se gândește să se extindă în ceea ce privește gamă de SUV-uri, nu doar cu Bigster deasupra lui Duster, ci și cu un model mai mic decât Duster.

Potrivit L’automobile magazine, Dacia lucrează la un SUV de dimensiuni mai mici decat Duster, ce urmează să apară pe piață în 2026.

La prezentarea conceptului Bigster, Dacia a anunțat că va dezvolta incă două modele pe platforma respectivă. Acum, unul din aceste două mistere a fost dezvăluit.

Dacia oferă Sandero Stepway, care nu poate fi considerat un SUV, ci un Sandero care este înaltat cu 2,5 cm și care are protecții la aripi și praguri și un look de crossover. Acest model a avut un succes uriaș, reprezentând peste 90% din vânzările gamei Sandero. Acest procent ridicat i-a determinat pe cei de la Dacia să se gândească la lansarea unui SUV adevărat, în timp ce vânzările SUV-urilor de clasă mică sunt cele mai mari dintre toate segmentele de SUV-uri din Europa.

Viitorul Duster va fi ceva mai lung, acesta aproximand 4,40 m lungime. Acest SUV mic ar avea locul perfect intre Spring (3,73 m lungime) și Duster. Noul SUV de clasa mică nu va fi unul identic cu Renault Captur, deoarece Capturul a crescut in dimensiuni si este aproximativ la fel de mare ca Duster, cu 4,23 m lungime.

Totuși, strategia Daciei a fost întotdeauna de a furniza mașini spațioase, care să ofere o încăpere generoasă, ca aceea a unei clase superioare, la un preț mai mic decât al acesteia.

Pentru a preveni potențiala competiție pentru viitorul Duster, care va fi fabricat pe platforma CMF-B de la Jogger/Sandero/Clio/ Captur, ne așteptăm ca SUV-ul Dacia de clasă mică să aibă o lungime de aproximativ 4,10 metri, într-un gabarit asemănător cu cel al noului Jeep Avenger.

Dacia are două opțiuni de propulsie:

  • platforma CMF-B asociată cu motoare mild hybrid și full hybrid;
  • versiunea electrică a platformei CMF-B, care va fi folosită pentru viitoarele Renault 5 electric și Renault 4 electric (echivalentul lui Captur cu propulsie electrică)

Renault are o platforma electrica CMF-EV pe care o foloseste pentru hatch-uri si SUV-uri compacte, cum ar fi Megane E-Tech sau Nissan Ariya. Totusi, Luca de Meo a declarat ca aceasta platforma ar fi fost prea scumpa pentru a fi folosita la modele de clasa mica.

Din acest motiv, a fost ales cea mai eficienta solutie din punct de vedere al costurilor, adaptarea platformei CMF-B pentru propulsie electrica in randul masinilor mici.

În acest moment, Dacia se ocupă intens cu prezentarea ultimei lor creații, Duster, care urmează să fie lansat la sfârșitul acestui an și să intre în comerț în aprilie 2024. Totodată, în 2025 vor fi prezentate și Bigster, dar acest model nu va fi disponibil până în 2026.

Toate mașinile noi și second hand. O singură căutare.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Cilindrii hidraulici – forța din spatele echipamentelor tale

Echipamentele hidraulice sunt foarte complexe, iar cine nu are...

Mașinile electrice. Avantaje și dezavantaje

Mașinile electrice. Avantaje și dezavantaje. Noua tehnologie, costul redus...

Porsche lansează prima versiune hibrid complet autonom a clasicului model 911

Porsche a dezvăluit marți prima versiune hibridă a celei...

Top cele mai fiabile mașini de pe piață

Top cele mai fiabile mașini de pe piață