Cu fiecare generație de elevi, odată la cinci ani, pornește pe un nou drum al formării micuților care vin de la grădiniță și care, curioși fiind, își caută învățătoarea din primul moment în care au pășit în curtea școlii.
Contează enorm legătura pe care o formează cu cei mici și, spune Luminița Șerban, învățătoare în cadrul Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul” din Craiova, un bun dascăl ar trebui să aibă în vedere crearea unor relații bazate pe respect reciproc, empatie, transparență și, în funcție de situație, să definească varianta optimă de învățare de calitate, ancorată în realitate.
Reporter: Doamna învățătoare, spuneți-ne, vă rog, cum ați ales această meserie? Se poate spune, cumva, că ea v-a ales pe dumneavoastră? Când s-a întâmplat acest lucru?
Citește și: 12 ani de hărțuire: directoare de școală, obține despăgubiri record pentru „bullying-ul” din Cancelarie
Luminița Șerban, învățătoare la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Craiova: Răspunsul poate fi găsit în amintiri, mărturii ale unor vremuri ce au dăltuit în sufletul meu o poveste a unei familii de dascăli cu care mă mândresc.
A fost cândva o minunată familie de dascăli, într-un sat ca o gură de rai, sat așezat pe malul Gilortului cu apa ca lacrima. Străbunicul meu, Ștefan Păunescu, învățător în satul Florești, județul Gorj, i-a călăuzit pe cei patru copii ai săi spre acest domeniu captivant al învățământului, devenind toți institutori. Crescută de bunicii mei, o pereche maiestuoasă de învățători, având și mama învățătoare, se pare că această magică profesie m-a ales ca să urmez tradiția familiei.
Interviul complet, în Reporter 24!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Foto: Pixabay)