Trenurile românești de noapte sunt mai rele decât în trecut, deși Europa investește în calea ferată și lansează mereu rute noi

Data:

spot_img

Trenurile românești de noapte au rămas „în beznă”, în timp ce restul Europei investește mult și lansează mereu rute noi. România are multe trenuri de noapte, dar marea problemă nu este că sunt lente, ci vagoanele sunt foarte vechi, condițiile nu sunt grozave, iar prețurile sunt mari. Trenurile de noapte dispăruseră din Europa centrală și de vest, însă au renăscut în ultimii ani, mai ales datorită Austriei. Ce au făcut europenii pentru ca trenurile de noapte să fie un succes și să revină în forță.

Știm că trenurile românești sunt lente și la fel vor fi și peste 10-15 ani. Ar fi ajutat însă dacă erau măcar ceva mai noi și mai confortabile.

La trenurile de noapte de lung parcurs viteza redusă nu este un minus atât de mare, fiindcă nici trenurile europene de foarte lung parcurs în noapte nu prea au viteze medii de peste 80 km/h.

România a avut mereu multe trenuri de noapte, dar gradul de confort nu a excelat și nu se punea problema ca pasagerii să meargă cu bucurie cu ele, ci de nevoie, pentru că avionul costa prea mult sau nu erau curse în orașul de destinație.

Citește și Fosta șefă de la Direcția de Cultură Constanța, condamnată după ce a recunoscut că a luat mită

România are printre cele mai multe trenuri de noapte, dar viteza lor este în medie cam de 50-55 km/h și grav este că vagoanele de cușetă sau de dormit sunt vechi de câteva decenii. Sunt zone cu rugină, în altele jegul nu mai are cum să iasă și, uneori, cearșafurile și pernele nu sunt perfect curate.

Au fost recent și cazuri de călători, dar și de ceferiști mușcați de ploșnițe și este sigur că ar trebui făcută curățenie mai riguros.

Sunt destule cazuri în care aerul condiționat nu funcționează, iar dacă stai în patul de mijloc ai mari șanse să nu dormi grozav. Un minus ține și de faptul că nu mai avem vagon-restaurant (cel mult două sunt în circulație), așa că nu ai cum să consumi o mâncare caldă sau o băutură rece.

Faptul că vagoanele sunt construite acum câteva decenii nu este o problemă de nedepășit: în Franța, Austria sau Belgia circulă vagoane produse și acum 50-60 de ani, dar au fost modernizate după 2010, fiindcă era mult mai ieftin decât să fie cumpărate altele noi.

Aceste vagoane, deși tare vechi ca vârstă, au fost aduse în timpurile noastre și au aer condiționat, prize funcționale, lumini de tot felul în compartiment și multe spații de bagaje. Mai multe, în Hotnews.

Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Turismul rural. Destinații pentru 2025 | Monitorul de Cluj

Turismul rural. Destinații pentru 2025. Pentru a încuraja călătoriile...

Cele mai frumoase târguri de Crăciun din Europa. Iată când le poți vizita | Funky Travel

Cele mai frumoase târguri de Crăciun din Europa își...

„Tramvaiul cultural” din Timișoara – o galerie de artă în mișcare | Puterea a Cincea

„Tramvaiul cultural” va oferi locuitorilor și vizitatorilor ocazia de...

Specialiști: Investițiile străine directe din turism majore nu depășesc milioane de euro

Autor: Raluca Nicolae Lipsa investițiilor străine în turism a survenit...