A lăsat corporația pentru a deschide atelier de prăjituri pentru a deschide atelier de prăjituri. Aceasta este povestea multor ieșeni care au renunțat la profesiile lor de bază și s-au reprofilat, pandemia fiind imboldul așteptat de unii dintre aceștia.
Firmele locale din domeniul panificației, al patiseriei și prăjiturilor au vânzări de 350 de milioane de lei și profituri de 60 de milioane.
Dacă lanțul de simigerii Petru sau Panifcom nu reprezintă surprize în clasament, ascensiunea patiseriilor și cofetăriilor se face remarcată în ultimii ani. Pandemia a dat un imbold acestor afaceri.
Citește și Orașul cu nasul pe sus votează un golan
Un sector profitabil: 39% creștere fată de anul precedent
În spatele lor sunt oameni care de multe ori au renunțat la profesiile pentru care au studiat și s-au apucat de rețete tradiționale sau sofisticate de cofetărie.
Se încing cuptoarele moldovencelor, se încinge și competiția pe piața prăjiturilor din Iași. Una dintre cunoscutele afaceri locale cu produse de cofetărie și patiserie se pregătește să își lanseze o franciză pe piața europeană.
Un alt cunoscut lanț de cofetării de pe plan local și-a publicat datele de bilanț, iar cifrele arată o creștere a vânzărilor din ultimul an cu 39% în ultimul an.
Corporatiștii, la rândul lor, renunță la munca de birou pentru a-și deschide ateliere în care creează prăjituri care stârnesc pofta doar privindu-le, iar pe rețelele sociale abundă de oferte dulci și colorate produse în casă și vândute de „vecina“ de la bloc.
Citește și Cine-l poate bate pe Nicușor Dan
A lăsat corporația. Marea reprofilare adusă de pandemie și izolare
Cum stă Iașul, de fapt, pe piața prăjiturilor, în cifre oficiale și care este motivația câtorva dintre antreprenoarele care conduc astfel de afaceri la Iași?
În România, piața produselor de panificație și de cofetărie a cunoscut o creștere de două cifre în anii 2021 – 2022, de la 7,3 miliarde de lei cifră de afaceri în 2020, la 8,5 miliarde de lei în 2021 (+17%) și apoi la 10,9 miliarde lei în 2022 (+28%).
O schimbare a adus-o pandemia. Mai exact, perioada de izolare impusă, când stocurile de drojdie și de făină din magazinele românești s-au epuizat rapid, iar vânzările mașinilor de făcut pâine au crescut.
Izolați în locuințe, românii și-au încercat talentele de brutari-patiseri, iar în cazul unora experiența s-a transformat într-o pasiune, spune Ionela Atasiei, fondatoarea lanțului de cofetării Blanca, pentru Ziarul de Iași.
Continuarea în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Foto: Ziaruldeiasi.ro