„Destination Iași” și eșecul de 14 milioane de lei | Reporter de Iași

Data:

spot_img

„Destination Iași” și eșecul de 14 milioane de lei. Forme fără fond: Asociația Destination Iași a avut o alocare bugetară de 14 milioane de lei, în 2024, din partea Primăriei, dar nu s-a cheltuit niciun leu pentru că entitatea n-a funcționat nici măcar o singură zi.

Banii erau pentru acțiuni de promovare turistică și urmau să fie recuperați de la Guvern, dar șefii Primăriei s-au blocat încă o dată în propriile slăbiciuni: n-au îndeplinit condițiile pentru a putea încasa ceva.

În aprilie 2022, era lansat la Palatul Braustein, de către Mihai Chirica și Costel Alexe, brandul de oraș „Destination Iași”. O dată cu el, a fost lansată și sigla prezentă acum pe site-ul Primăriei și pe documentele oficiale ale instituției.

Citește și: Andreea Ember, despre cum se face cercetarea în Franța: „Toți colaborează pentru ca cercetarea să nu fie oprită și cultura să ajungă în cele mai adânci pături ale societății.”

De brandul de oraș se ocupa Asociația de Management al Destinației Turistice Iași și a Regiunii Moldova, entitate creată în 2019 de către Primăria Iași, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Aeroport, 4 firme din domeniul turismului, cărora li s-a alăturat, în 2021, Consiliul Județean.

Asociația a fost abandonată

Între timp, asociația a fost abandonată. Cu milioane de euro disponibile la Ministerul Turimsului pentru promovarea orașului, totul s-a năruit. Cei care ar fi trebuit să urmărească actele depuse nu răspund la telefon, banii prinși în bugetul Iașului pe 2024, ce trebuiau în parte recuperați de la Guvern, nu au fost cheltuiți, președintele Ascociației nu răspunde la întrebări. Este un alt succes al administrației Iașului.

Citește și: Concursul Internațional „George Enescu” – seria recitalurilor – Săptămâna Violoncelului

Propaganda politică din 2022 n-a fost urmată de acțiuni concrete în promovarea Iașului în mod organizat. Situația actuală descrie un eșec: au fost depuse acte la Ministerul Turismului pentru ca Asociația creată în 2019 să devină OMD (Organizație de Management al Destinației), dar mersul actelor nu este urmărit. Președintele Asociației, care este și funcționar al Primăriei, nu răspunde nici măcar membrilor asociației la telefon.

Contactat de REPORTER DE IAȘI, Alexandru Popescu a cerut o adresă oficială pentru a răspunde la întrebări simple legate de stadiul actelor, după care a închis convorbirea.

Continuarea în Reporter de Iași

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(sursa foto: reporteris.ro)

spot_imgspot_img
Iulian Mofteescu
Iulian Mofteescu
Iulian Mofteescu este jurnalist, la Reporter de Iași.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Paradă de motociclete inedită. Zeci de motocicliste în fuste au ambalat motoarele în Miercurea – Ciuc

Paradă de motociclete inedită. Zeci de femei au participat,...

România contribuie la raportul NATO privind abuzul sexual în rândul femeilor din armată

Dezvăluirile recente din armatele aliate NATO arată o cultură...

Un bărbat din Botoșani a sunat de peste 5.000 de ori la 112 | Monitorul de Botoșani

Un raport al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) arată...

Alegeri prezidențiale. Cine sunt preferaţii caselor de pariuri | Reporter24

Alegeri prezidențiale. Casele de pariuri îi dau drept favoriţi...