luni, 18 octombrie 2021
AcasăNewsletterDinţii unor mamuţi siberieni conţin cel mai vechi ADN recuperat de oamenii...

Dinţii unor mamuţi siberieni conţin cel mai vechi ADN recuperat de oamenii de ştiinţă

Cel mai vechi ADN din istoria cercetărilor ştiinţifice a fost recuperat de o echipă de specialişti, care l-au extras din molarii unor mamuţi care au trăit în nord-estul Siberiei până în urmă cu 1,2 milioane de ani, în cadrul unui proiect care a condus la lărgirea sferei de cunoştinţe despre speciile dispărute, informează Reuters.

Cercetătorii au anunţat miercuri că au recuperat şi au secvenţiat ADN din rămăşiţe provenite de la trei mamuţi – verişori ai elefantului, care erau printre cele mai mari mamifere care au dominat fauna de pe Terra în timpul Epocii de Gheaţă -, îngropate în permafrost, un strat care contribuie la conservarea materialului genetic.

Deşi acele rămăşiţe au fost descoperite începând din anii 1970, savanţii au avut nevoie de noi metode ştiinţifice pentru a extrage ADN-ul.

G4Media.ro
Group4 Media Freedom & Democracy este o organizatie non-profit cu sediul in Bucuresti. Scopul Asociatiei este imbunatatirea si modernizarea sistemului democratic in Romania.Asociatia este fondata de jurnalisti cu o experienta de peste 20 de ani in mass media, specializati in politica externa si interna, economie si justitie precum si in presa de investigatie. Asociatia este deschisa catre toti cei care rezoneaza cu obiectivele si valorile organizatiei.