DN 28, cea mai aglomerată şosea din judeţul Iași, va rămâne aşa şi în 2024. Singura schimbare este amenajarea unui sens giratoriu în Tg. Frumos.
Urmează semaforizarea în Podu Iloaiei.
Centura acestui orăşel şi pasajele de la Leţcani şi de la intersecţia cu Centura Iaşi Sud sunt încă doar pe hârtie.
Pasajul care urmează să fie construit peste sensul giratoriu improvizat la intersecţia Centurii Iaşi Sud (DN 28D) cu şoseaua Iaşi-Leţcani (DN 28) va avea o lungime de aproximativ 350 de metri.
Studiul de fezabilitate este în lucru
Studiul de fezabilitate este în lucru şi urmează să stabilească soluţiile de trafic, însă directorul Regionalei de drumuri naţionale Iaşi ne-a spus că vor exista şi două pasaje pietonale subterane pentru traversarea întregii platforme a drumului.
La capetele pasarelei, în zona accesului la Dedeman, respectiv Metro, vor fi amenajate de asemenea sensuri giratorii, am aflat de la Ovidiu Laicu.
SF-ul pentru acest pod este deja în lucru şi trebuie finalizat până în aprilie.
Proiectul este gestionat de la Bucureşti, însă directorul Laicu ne-a spus că anul viitor va fi lansată şi licitaţia pentru contractul de proiectare şi execuţie.
Construirea pasajului se va face cu banii Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi, prin urmare, trebuie să fie gata înainte de sfârşitul anului 2026.
Tot pe DN 28 va mi fi construit un pasaj
La 7 km distanţă, tot pe DN 28, la ieşirea din Leţcani spre Podu Iloaiei, un alt pasaj.
Și acesta este finanţat prin PNRR, urmând a fi construit peste calea ferată Iaşi-Dorohoi.
La sfârşitul lunii august, CNAIR anunţa desemnarea câştigătorului licitaţiei (tot pentru prima etapă de proiectare, studiul de fezabilitate), dar pe platforma electronică de achiziţii publice procedura e şi acum în deliberare.
Citește și: Cum scăpăm de mahmureală. Metoda „cui pe cui se scoate” nu este eficientă
Trei oferte sunt în competiţie pentru acest contract, care va avea o durată de 6 luni.
Mai departe pe DN 28, la Podu Iloaiei, toate semafoarele care urmează să fie montate pe strada care străbate oraşul sunt deja pregătite.
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri mai aşteaptă acceptul celor de la ApaVital, pentru amplasarea unui stâlp aproape de reţeaua de apă, şi al Poliţiei Rutiere.
În decurs de o lună sistemul va fi pus în funcţiune
Dacă vremea va fi bună în continuare pentru lucrări, adică să nu fie solul îngheţat, în decurs de o lună sistemul va fi pus în funcţiune, ne-a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP.
Testele făcute astă-vară pentru determinarea timpilor de semaforizare au arătat că ambuteiajul se mută în acest fel spre calea ferată care traversează şoseaua spre Erbiceni-Belceşti.
Rămâne în plan şi proiectul construirii pasajului subteran pietonal, a adăugat Ovidiu Laicu, dar încă nu a fost făcut niciun pas concret.
Cât priveşte varianta ocolitoare pentru care a fost realizat deja studiul de fezabilitate, cei de la CNAIR au cerut ca unul dintre capete – cel dintre Podu Iloaiei şi Budăi – să fie repoziţionat pe Europeană.
Continuarea, în Ziarul de Iași
Urmăriți PressHUB și pe Google News!