Doar 3 din 5 copii înscriși la școală obțin medii peste 5 la Evaluarea Națională | Monitorul de Cluj

Data:

spot_img

Doar 3 din 5 copii înscriși la școală obțin medii peste 5 la Evaluarea Națională, după 9 ani de școală, arată un studiu Salvați Copiii România.

Doar 3 din 5 copii care se înscriu la școală reușesc 9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională, potrivit unui studiu realizat de Salvaţi Copiii România.

3 din 5 copii care se înscriu la școală, reușesc 9 ani mai târziu să ia medii peste 5 la Evaluarea Națională. Dintre acești copii, 15% ajung să nu mai termine clasa a VIII-a, fie din cauza migrației, a analfabetismului funcțional sau a abandonului școlar, arată datele unui studiu realizat de Salvaţi Copiii România.


Citește și Copilărie încheiată prematur. Ce se întâmplă cu mamele minore aflate în grija statului


Județul Cluj se confruntă cu o situație asemănătoare în ceea ce privește situația școlară a elevilor. 27.93% din copiii înscriși la unitățile din învățământ din județ ajung să nu reușească să încheie anul școlar fără corijențe sau chiar repetențe, în acest procentaj fiind incluse și situațiile de abandon școlar.

Spre deosebire de nivelul național stăm mai bine; deoarece în România 39.96% dintre copii se confruntă cu insuccese, pierderi în generație și abandon școlar.

Câți elevi nu au luat Evaluarea Națională?


În acest an, 160.467 de elevi au fost înscriși la Evaluarea Națională, iar procentul mediilor sub 5 a fost de 15,35% în urban şi 42,27% în rural. Generația actuală a clasei a-VIII-a a pornit cu 189.730 de copii – numărul elevilor înscriși în clasa pregătitoare în anul școlar 2015 – 2016.


Citește și Mr. Beast, cel mai mare YouTuber din lume, a ajuns la Cluj-Napoca. Salina Turda s-a închis pentru el


Potrivit sursei citate, în acest an a existat o desincronizare în ceea ce privește calendarul Evaluării Naționale cu anul școlar 2023-2024.

Acest lucru este susținut de înscrierea la EN ce a avut loc între 11-14 iunie, în timp ce anul școlar s-a încheiat pe 14 iunie. Un alt motiv a numărului ridicat de copii ce nu au susținut Evaluarea Națională este dat și de faptul că elevii cu nevoi speciale sunt automat înscriși la examen, dar puțin ajung să și participe la acesta.


Citește continuarea în Monitorul de Cluj

Urmăriți PressHUB și pe Google News!


(Sursa foto: Monitorul de Cluj)

spot_imgspot_img
Monitorul de Cluj
Monitorul de Clujhttp://monitorulcj.ro
Monitorul de Cluj este cel mai important cotidian local din judetul Cluj, care apare in format tiparit si online din 1998. Ziarul tiparit apare in format standard 12 pagini, din care 4 color (luni-joi), si o editie de weekend (vineri-duminica). Continutul este preponderent comunitar (stiri si analize din domeniile administratie publica, sanatate, educatie), precum si pagini tematice (economie, mapamond, sport).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Contestații la licitația pentru concesionarea iluminatului public în Iași | Ziarul de Iași

Procedura prin intermediul căreia Primăria Iași vrea să concesioneze...

Lansare de carte: „Cerșetorul de albastru”, de Crin-Triandafil Theodorescu | Săptămâna Online

Lansare de carte: „Cerșetorul de albastru”, de Crin-Triandafil Theodorescu....

Gestionarea câinilor fără stăpân, o „afacere” de partid? | Gazeta de Stâlpeni

Gestionarea câinilor fără stăpân, o „afacere” de partid? În...