DOCUMENT După ce criterii vor fi reduse cele 240 de posturi de la Camera Deputaților. Memorandumul cu măsurile de reorganizare și eficientizare

Data:

spot_img

Președintele Camerei Deputaților, Ciprian Șerban, a prezentat, în ședința de miercuri a Biroului Permanent, memorandumul privind măsurile de reorganizare și eficientizare a activității serviciilor instituției, prin care urmează să fie reduse un număr de 240 de posturi.

Memorandumul mai prevede reducerea iluminatului festiv, arhitectural și pietonal de la Palatul Parlamentului și măsuri de digitalizare pentru a reduce cantitatea de hârtie folosită de Camera Deputaților.

Biroul permanent al Camerei Deputaților a aprobat, miercuri, acest memorandum.

„Pornind de la necesitatea reducerii cheltuielilor de organizare și funcționare ale autorității legiuitoare și în urma analizelor efectuate asupra activității serviciilor Camerei Deputaților, propunem mai multe măsuri de reorganizare a acestora, măsuri care în final vor duce la reducerea cu 240 posturi a numărului de posturi alocate compartimentelor”, se arată în memorandum, semnat de președintele Camerei Deputaților, Ciprian Șerban.

Măsurile de reorganizare a personalului nu vizează și angajații grupurilor parlamentare.

Întrebat de ce nu se atinge nimeni de angajații grupurilor parlamentare și când vor fi luate măsuri de reorganizare și în privința acestora, Ciprian Șerban a răspuns: „Finalizăm ce am început acum. Sunt 240 de posturi la care renunțăm acum, urmând să continuăm analiza. Grupurile urmează să intre într-o analiză”.

Citește și: Curiosul traseu al dosarului „Veranda” de la Iași, caz retrimis la Parchet pe motive îndoielnice

Reorganizarea structurii organizatorice a serviciilor Camerei Deputaților

Memorandumul prevede că, pentru punerea în aplicare a reducerilor de personal pe durata nedeterminată, se va proceda în ordine la: încetarea raporturilor de serviciu ale personalului căruia i-a fost aprobată; continuarea activității după împlinirea vârstei de pensionare; încetarea raporturilor de serviciu sau a contractelor individuale de muncă, după caz, ale personalului care cumulează pensia cu salariul, indiferent de tipul de pensie: pensie de serviciu, pensie în sistemul public sau pensie militară. De asemenea, va avea loc demararea procedurilor de pensionare de către persoanele care îndeplinesc condițiile, conform legii și, ulterior, încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale acestora, retragerea acordului angajatorului în cazul suspendării la cerere din motive personale, a raportului de serviciu sau de muncă.

Potrivit documentului, va fi clarificată situația personalului detașat la alte instituții și vor înceta procedurile de derulare a concursurilor aflate în desfășurare. Pentru concursurile încheiate pentru care nu au fost finalizate procedurile de angajare, se propune ca acestea să nu mai fie continuate. O altă măsură se referă la neaprobarea exercitării atribuțiilor de coordonator la compartimente și, implicit, neacordarea plății suplimentare a acestui personal.

După aplicarea măsurilor de mai sus, în funcție de numărul de personal raportat la numărul de posturi alocate într-un compartiment și raportat la numărul de posturi de execuție propuse a fi reduse, personalul va fi redistribuit sau evaluat, după caz.

Evaluarea profesională se va efectua conform următoarelor criterii: studiile absolvite, ca nivel și specializare; experiența în domeniu (vechime pe post); calificativele obținute în ultimii doi ani; testarea profesionala; situația disciplinară.

Evaluarea profesională ce va fi organizată în perioada următoare se va desfășura în conformitate cu un set de norme aprobat de Biroul permanent al Camerei Deputaților.

Toate măsurile enunțate mai sus vor duce la următoarele modificări în serviciile Camerei Deputaților:

– Cancelaria președintelui, Biroul permanent, Departamentul legislativ și Departamentul secretariatului tehnic – 71 posturi. Au fost redimensionate cabinetele membrilor Biroului permanent prin desființarea a câte unui post dintre cele cu încadrare pe durată determinată de la cabinetele vicepreședinților. A fost redimensionat personalul de specialitate al comisiilor, în funcție de volumul și complexitatea activității fiecărei comisii permanente parlamentare. Totodată au fost desființate posturile alocate la cabinetele președinților de comisii;

– Cabinet secretar general, cabinete secretari generali adjuncți, Biroul guvernanță corporativă – 12 posturi;

– Desființarea postului de secretar general adjunct 3 prevăzut în statul de funcții și, implicit, a cabinetului acestuia – 6 posturi;

– Direcția comunicare și relații publice și Direcția pentru promovarea activității parlamentare – 10 posturi;

– Departamentul economic, Direcția control și management organizațional și Serviciul audit – 15 posturi;

– Direcția generală ‘afaceri externe și protocol’, Direcția generală resurse umane și salarizare și Departamentul de studii parlamentare și politici UE – 18 posturi;

– Departamentul transporturi și administrativ și Centrul de dezvoltare tehnologică, Direcția de afaceri interne, Direcția tehnic-operativă, Direcția informatică și telecomunicații și Direcția achiziții publice – 75 posturi;

– Centrul internațional de conferințe – 33 posturi.

Citește și: Alfabetizarea mediatică mai este o soluție în actuala eră digitală?

Eficientizarea consumurilor

Potrivit memorandumului, se va proceda și la eficientizarea consumurilor specifice prin următoarele măsuri:

• reducerea iluminatului festiv, arhitectural și perimetral pietonal aferent clădirii Palatului Parlamentului. Măsura implică decuplarea temporară, în mod alternativ, a jumătate din numărul de stâlpi de iluminat și de reflectoare, precum și diminuarea perioadei de funcționare zilnică.

• reducerea cantității de hârtie imprimată prin continuarea implementării sistemului digital de management al documentelor.

• utilizarea semnăturii digitale și înregistrarea documentelor cu precădere în format electronic pentru a elimina registrele fizice de hârtie.

• promovarea unei campanii de conștientizare pentru reducerea consumului de energie printre persoanele care își desfășoară activitatea în clădire atât pentru sezonul cald, cât și pentru sezonul rece.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(FOTO: Inquam Photos / George Călin)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related