Concurență neloială, șpăgi de zeci de milioane de euro, concursuri aranjate și informații confidențiale pasate pe sub mână. Așa arată bilanțul unuia dintre cele mai mari contracte care și-a făcut efectele în ultimele două decenii în România – cel de servicii de duty-free în aeroportul Otopeni.
Consiliul Concurenței deschidea în 2019 o anchetă în care bănuia înțelegeri concurențiale, după ce mai mulți pasageri se plângeau că prețurile din aeroportul din București le depășeau pe cele din aeroporturi occidentale.
Investigația a durat doi ani, la sfârșitul căreia inspectorii au constatat că mai multe companii care deserveau publicul în aeroport și-au coordonat politicile comerciale în materie de prețuri, discounturi și promoții. Practic, era vorba de concurență neloială.
Amenzile aplicate la finalul investigației depășeau 1,4 milioane de euro.
Continuare în Europalibera.org!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursă foto: Facebook Bucharest Airports)