Drumul național 29D Botoșani – Ștefănești, supranumit „drumul cu viaducte”, creează probleme șoferilor care circulă pe el, la mai puțin de un an de la finalizarea lucrărilor de modernizare.
În loc să ofere siguranță, investiția de aproximativ 50 de milioane de euro ascunde câteva deficiențe.
Una dintre primele semne ale problemelor apare după pădurea Rediu, înainte de primul viaduct, unde o fisură pe axul drumului și o tasare pe sensul de mers spre Ștefănești le dau șoferilor emoții. Tasarea creează o denivelare care face ca mașinile să intre într-un balans, pe o porțiune de aproximativ 20 – 30 de metri.
Situația se complică la Viaductul 1, pe sensul de mers dinspre Stăuceni spre Botoșani. Problemele au fost observate încă înainte de inaugurare, dar au fost parțial remediate.
Citește și: Schimbări climatice. Ecocidul ar putea deveni infracţiune internaţională
Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, a declarat în februarie că „s-a constatat o fisură la rampa de acces și s-a intervenit provizoriu pentru colmatarea acesteia”.
„În urma monitorizării acestei lucrări de artă a fost constatată o fisură la rampa de acces și s-a intervenit în variantă provizorie pentru colmatarea fisurii. Când vremea va permite constructorul va interveni pentru remediere. Lucrarea este în garanție, deci antreprenorul va remedia neconformitatea pe banii lui. Nu se impun restricții de trafic, dar monitorizām situația, iar dacă apar evoluții îngrijorătoare vom lua decizii în consecință. Pentru noi este importantă în primul rând siguranța participanților la traficul rutier”, a arătat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general al DRDP Iași.
Cu alte cuvinte, ar fi vorba de o simplă fisură de care ar putea fi răspunzător constructorul. Sunt și experți care cred însă că problema este mai gravă și ar putea fi cauzată de alunecările de teren din zonă.
Continuarea, în Monitorulbt.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!