joi, 23 septembrie 2021
AcasăLa ziActualitateDrumul expres Piteşti-Braşov. Limitarea exproprierilor pe secțiunea Pitești-Mioveni

Drumul expres Piteşti-Braşov. Limitarea exproprierilor pe secțiunea Pitești-Mioveni

Se caută varianta de traseu cu cele mai puţine exproprieri şi demolări de case pentru secțiunea dintre Pitești și Mioveni a viitorului drum expres Piteşti-Braşov.

Cinci variante de traseu au fost discutate miercuri, la Pitești, în cadrul întâlnirii organizate de Instituţia Prefectului Argeş cu autorităţile locale şi instituţiile implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului pentru drumul expres Piteşti-Braşov, secţiunea Piteşti (A1 Centura Piteşti) – Mioveni (Centura Sud). Drumul de legătură dintre A1 şi Mioveni, mult așteptat mai ales de Uzina Dacia, a adus la aceeași masă reprezentanţi ai CNAIR, ai proiectantului (Search Corporation SRL), ai Consiliului Judeţean Argeș, ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului Argeş, precum și ai Muzeului Judeţean Argeș, Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional, ABAAV, Oficiul Judeţean de Cadastru, Distrigaz, Telekom, Distribuţie Energie Oltenia şi de la Regionala CF Craiova dar și primarii din municipiul Piteşti, oraşul Mioveni, comuna Mărăcineni, comuna Budeasa şi comuna Miceşti.   

Aproape de varianta finală

Au fost analizate cinci variante de traseu, dintre care au fost agreate doar două: varianta 4 (traseul galben) şi varianta 3 (traseul albastru). Cele două soluții avute în vedere ar duce la cele mai puţine exproprieri şi demolări de case. Varianta finală va fi stabilită însă ulterior. Sectorul de drum de mare viteză dintre centura Piteştiului (A1) şi Mioveni va face parte din drumul expres Piteşti-Braşov, cuprins în Master Planul General de Transport al României şi beneficiază de finanţare europeană nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Traseul are o lungime estimată de 10 km. Conform fişei de proiect, studiul de fezabilitate trebuie realizat până la 09 septembrie 2021, iar proiectul tehnic până la 11 aprilie 2022. CNAIR a încheiat în acest scop un contract în valoare de 2,68 milioane lei cu SC Search Corporation SRL, 85% din sumă provenind din fonduri europene nerambursabile şi 15% de la bugetul de stat.

Dezvoltarea infrastructurii de transport

În primăvara acestui an, CNAIR, în calitate de Beneficiar, și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit  încheierea Contractului de Finanțare nr. 68,  pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Pitești-Brașov-Sector: Pitești (A1 Centura Pitești) – Mioveni (Centura Sud) – Etapa1″ în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.2. Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE- sprijin pregătire proiecte de investiții – Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

Rezultatele așteptate prin îndeplinirea obiectivelor proiectului se referă la elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic. Valoarea totală a proiectului este de 3.708.129,28 lei: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 2.663.731,82 lei, 15% contribuția proprie – 470.070,32 lei, restul de 574.327,14 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 20 de luni, de la 1 iulie 2020, până la 28 februarie 2022, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Proiectul vizează îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Roxana Stancu
Roxana Stancu (REPER MEDIA Argeş) are 20 de ani de experiență în jurnalism. A debutat în anul 2000, în TV, iar de atunci a profesat atât în presa audiovizuală, cât și în cea scrisă (locală și națională).
ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DIN ACEEAȘI CATEGORIE

- Publicitate -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE