Elena Lasconi a încheiat zeci de contracte de „publicitate” prin achiziție directă, potrivit datelor obținute prin consultatea portalului achizițiilor publice.
31 dintre cele 32 de contracte de publicitate încheiate de Primăria Câmpulung, condusă de Elena Lasconi, prin încredințare directă, în anul 2021, datează din zilele de 30 și 31 decembrie.
Dintre cele 32 de contracte încheiate în acest mod, 26 datează dintr-o singură zi: 30 decembrie 2021. Primărița Elena Lasconi a reușit rara performanță de a le „urca” pe toate, pe platforma electronică de achiziții publice SICAP, în doar o oră și opt minute.
Citește și: Cum a cheltuit banul public Primăria Pitești. O investigație electronică
Mai precis, între orele 16,51 și 17,59.
Alte cinci astfel de contracte de achiziție directă (sperăm să nu se supere doamna Lasconi dacă le spunem contracte cu dedicație) au fost încheiate în ultima zi a anului respectiv.
Toate aceste contracte cu parfum de dedicație însumează puțin peste 82.000 de lei. Bani plătiți din bugetul municipiului Câmpulung pentru… am întrebat-o pe Elena Lasconi pentru ce a avut nevoie orașul de zeci de contracte de publicitate, în ultimele ore ale anului 2021?
Și de ce tocmai dânsa, o partizană declarată a transparenței în administrația publică, a recurs la maniera de a achiziționa publicitate netransparent și nu prin licitație ori selecție de oferte.
I-am trimis Elenei Lasconi întrebările în scris, în data de 24 aprilie. Nici până azi primărița din Câmpulung nu s-a obosit să ofere vreo explicație pentru achizițiile ciudate despre care e vorba aici. Transparența în administrația publică e bună, dar nu chiar de fiecare dată.
Mai avem ceva exemple în sensul celor relatate aici. Și de la primăria Câmpulung, și de la altele din județ.
Citește și: Alegerile și democrația: de ce nu votează românii?
Elena Lasconi a încheiat zeci de contracte, fapt descoperit la Hackathonul Bunei Guvernări
Informațiile cuprinse în acest articol, dar și în cele ce vor urma, pe aceeași temă, a cheltuirii cu (ne)chibzuință a banului public de către primari și șefi de autorități ori societăți comerciale controlate de autoritățile locale, au fost obținute în cursul Hackathonului bunei guvernări (Open Data Hackathon, un maraton de programare), organizat de Freedom House România, Expert Forum, Corupția ucide și Geeks for Democracy, la București, între 19 și 21 aprilie.
Din echipa din care a făcut parte, ca jurnalist, autorul acestui articol, coordonată de Radu Ciocan, fondator al portalului sicap.ai, au mai făcut parte Elena Ghioc, voluntar al asociației ”Ploiești pentru oameni”, și IT-iștii și programatorii Augustin Mateescu și Radu Iorgulescu.
Articol publicat inițial de Argeșul online.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Articol publicat în cadrul proiectului „Democrație la pătrat”, finanțat în parte printr-un grant al Departamentului de Stat al SUA. Opiniile, constatările şi concluziile prezentate în această lucrare aparțin autorului/autorilor şi nu le reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al S.U.A.