PNL a plătit aproape 8 milioane de lei în doar două luni, cele de criză politică majoră, pentru promovarea în presă și pentru propagandă. Cel mai mare buget l-a avut PSD, peste 10 milioane de lei. Conducerea din Kiseleff refuză să ofere însă orice informație despre cum a folosit banii publici.
Europa Liberă v-a prezentat mecanismul prin care partidele tind să devină importanți investitori în presă datorită banilor publici pe care îi au la dispoziție. Partidele încasează sume importante din subvenție, peste 50 de milioane de euro în 2021, cu care cumpără spațiu de promovare în mass-media.
Transparența despre utilizarea banilor publici nu este însă la fel de mare precum ușurința cu care liderii politici votează majorarea subvenției.
PSD, sub conducerea lui Marcel Ciolacu, refuză sistematic să ofere informațiile de interes public, deși în instanță partidul pierde proces după proces. Mai mulți judecători de la Tribunalul București au decis că orice achiziție făcută de un partid care primește bani publici este una de interes public.
Citiți articolul integral pe Romania.europalibera.org
Citiți și