Experiențe dure trăite de transportatorii ieșeni. „Câte țepe am luat de la firmele nemțești, să fiu eu sănătos!”. Declarația îi aparține unui antreprenor din Iași care deține o companie de transporturi rutiere de mărfuri, cu peste 20 de ani de activitate.
Chiar dacă este un domeniu care ține roțile în mișcare și aduce profit, puțini pot spune că sunt pe deplin mulțumiți de ceea ce fac. Este un business, care implică multe riscuri, spun ei, iar problemele sunt mai degrabă reguli decât excepții. Transportatorul ne povestește că a colaborat cu mai toate țările europene, dar și cu țări non-UE, însă ”țepe” mai mari ca în Germania nu și-a luat.
Conform datelor puse la dispoziție ZdI, de către Autoritatea Rutieră Română, la Iași sunt licențiați, în total 1.464 de transportatori, majoritatea cu regim de marfă.
Citește și: Roxana Mînzatu este propunerea României pentru funcția de comisar european
În sectorul transporturilor rutiere, principalul exportator de servicii al României, care a depășit, anul trecut, chiar și serviciile IT se conduc afaceri bănoase. Se vede și în parcurile auto, dar și în afara lor, unde roțile camioanelor se învârt zilnic.
Până la profit însă e drum lung, iar problemele întâmpinate în vămi, dar și pe teritoriile altor state, sunt mai degrabă reguli, decât excepții. ”Țepe” de sute de mii de euro, șpăgi, șantaj, șosele bombardate în plin război, sunt doar câteva dintre experiențele nefericite trăite de mai mulți antreprenori din Iași, la volanul propriilor tiruri. Printre aceștia se află și Marian Iacomi, un important transportator din Iași, cu o experiență de peste 20 de ani în branșă.
Întrebat despre provocările acestui tip de business și care au fost limitele până la care a pus piciorul pe frână, acesta a adus vorba despre Germania și colaborările începute acolo, în anul 2004.
Continuarea, în Ziaruldeiasi.ro
Citește și: Un rege prea român
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Ziaruldeiasi.ro)