Legislația din România protejează în general consumatorul vulnerabil și există o serie de mici facilități pentru aceștia printre care și eșalonarea la plata facturilor.
Aceste facilități de plată nu sunt noi, au fost reglementate încă din anul 2016, și pot fi accesate de toți clienții nu doar de consumatorii vulnerabili, însă nu se comunică foarte mult și nu se face publică această posibilitate din motive lesne de înțeles în această perioadă (furnizorii se tem de o avalanșă de cereri de eșalonare a facturilor).
Conform legislației și regulamentelor de furnizare a gazului și energiei electrice, disponibile public pe site-ul ANRE rezultă că orice client casnic, nu numai cei stabiliți conform legii în categoria clienților vulnerabili, poate solicita furnizorului o serie de înlesniri la plată în situația în care întâmpină dificultăți financiare și nu își poate achita factura curentă.
Astfel, în Regulament de furnizare a gazelor, se prevede că un consumator cu dificicultăţi financiare poate cere furnizorului să i se reeșaloneze sumele scadente de plată.
Furnizorul poate accepta sau refuza soluţia propusă în scris de client, sau poate veni cu propria variantă de scadenţare, însă dacă cele două părţi se pun de acord, lunile cu facturi mari la gaz pot fi plătite eşalonat în restul anului.
Continuarea în Săptămâna online.