Fără cele 62 de trenuri promise de Ministerul Transporturilor, în urma anulării contractului de achiziții semnat cu firma poloneză PESA.
Contractul de peste 3 miliarde lei, semnat în ianuarie 2024 cu PESA ( companie poloneză care produce vehicule feroviare) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs, va fi anulat.
Curtea de Apel București a admis contestația Alstom (grup industrial din Franța), iar Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă se dispune suspendarea sau anularea contractului.
La fel s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs.
37 de trenuri noi de lung parcurs
În acest moment, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom, primul tren, în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație la toamnă.
Este una dintre situațiile destul de rare în care instanța NU menține decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat contractul cu PESA (compania poloneză) după decizia favorabilă a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), legislația obligând la atribuirea contractului.
Curtea de Apel București a avut termen vineri, 5 aprilie, iar luni, 8 aprilie, a fost publicată decizia.
Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:
Lotul 1: rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani;
Lotul 2: rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița;
Lotul 3: rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești.
Articolul integral în Monitorul de Cluj
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: Monitorul de Cluj)