Finanțare europeană pentru construirea Centurii Arad Est. CNAIR a obținut o finanțare europeană de 268 milioane lei pentru construirea Centurii Arad Est, șosea cu o lungime de 11 kilometri care va închide inelul de centură între DN 7 și DN 69. Contractul a fost semnat cu PORR (Austria) pentru 308 milioane lei, iar Autorizația de Construire a fost emisă în octombrie 2023 cu o durată de 18 luni. Pe traseul de 11 kilometri vor fi construite un pod peste Mureș la Fântânele și un pasaj peste liniile CFR de la Vladimirescu. Potrivit CNAIR, stadiul fizic de execuție este de 25 %.
Cel mai probabil, decontarea lucrărilor până la finalizarea Centurii se va face prin fazare pe Programul Transport 2021-2027. Din valoarea totală a proiectului de 372 milioane lei, finanțarea europeană este de 268 milioane, iar de la Bugetul de stat 47 de milioane, a transmis Compania de Drumuri:
,,COMPANIA NAȚIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. in parteneriat cu Judetul Arad, in calitate de Beneficiar al finantarii, și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 21.12.2023, incheierea Contractului de Finantare nr.264/21.12.2023 pentru proiectul „VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPULUI ARAD- EST”, in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului; OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investitii, Operațiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T centrala.
Citește și Orașul Zero Investiții: 16 ani de proiect blocat și păcăleală electorală
Obiectivul general al proiectului consta in: imbunatatirea mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului in zonele tranzitate. Prin implementarea proiectului, vor fi atinse urmatoarele deziderate:
• Cresterea mobilitatatii populatiei si a bunurilor – prin reducerea timpului de calatorie datorat sporirii vitezei de parcurs si implicit a timpului afectat transportului de marfuri si calatori
• Reducerea costurilor de transport – prin realizarea acestui proiect, soferii vor economisi timp si energie si isi vor reduce cheltuielile cu combustibilul si intretinerea autovehicolelor.
• Cresterea gradului de siguranta al traficului – prin fluidizarea traficului
Obiectivul specific al proiectului: il reprezinta constructia unei variante de ocolire (drum nou) in lungime de 11 km, amenajarea a 7 intersectii, constructia unui pod si realizarea unui pasaj. Un alt obiectiv specific este reducerea timpului de parcurs cu aproximativ 9 minute pentru deplasarile cu autoturismul si in medie 10 minute pentru deplasarile vehiculelor de marfa. Mai multe aflați din Economedia.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!