Ford Otosan a primit autorizația pentru construcția unei pasarele-tunel, care va uni fabrica de motoare și cea de montaj general a uzinei.
Uzina Ford Otosan poate demara construcția tunelului pasarelă de legatură între clădirea fabricii de motoare si cea de montaj general, pentru transportul bateriilor aferente vehiculelor electrice pe care și-a propus să le producă din 2024 la Craiova.
Fabrica a primit autorizația de construire săptămâna trecută.
Conform documentelor de urbanism, suprafața construită va fi de 96,27mp, iar suprafața desfășurată de 365,70mp.
O investiție de 490 de milioane de euro
Procentul de ocupare a tenerenului este de 28,70%, în timp ce Coeficientul de utilizare a terenul este de 0,44%. Categoria de importanţă a construcției este normală.
Tehnologia uzinei este adaptată pentru ca varianta electrică a modelelor Transit Courier, Turneo Curier și Puma să intre în producție în 2024.
Investiția anunțată în urmă cu doi ani pentru sprijinirea noii producții ar fi de 490 de milioane de euro.
Intenția Ford Otosan este ca până în 2035 să aibă un portofoliu de vehicule comerciale complet electrice și să iși extindă piața.
Articol preluat din Știri Craiova
Scurt istoric
- În 1976 a fost înființată Uzina Olcit. Aceasta era o societate mixtă româno-franceză;
- În 1991, Olcit devine Automobile Craiova, prin preluarea de către Citroen a acțiunilor deținute de statul român;
- În 1994, Automobile Craiova devine Daewoo Automobile România;
- În 2006, guvernul român redevine acționar majoritar;
- În 2008, Automobile Craiova este cumpărat de Ford;
- În 2022, Ford Otosan, o companie turcească, a preluat fabrica de la Craiova.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(sursa foto: stiricraiova.ro)