Mai întâi a fost un autoturism de epocă. Apoi avionul Micului Prinț, o Prefectură, Parlamentul, Gara, podul feroviar, un muzeu de istorie naturală. De fapt, un mini oraș străbătut de linii de cale ferată, pe care trec două locomotive puțin obosite.
Toate, mai puțin locomotivele, sunt din lemn. Toate, mai puțin locomotivele și șinele, sunt construite de la zero de către artistul Mihai Coșulețu.
Mai întâi ca jucării pentru fiul său, apoi ca o expoziție ce a fost vernisată pe 24 septembrie la Galeria Cuhnie, Centrul de Cultură „Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului”.
Lemnul a venit din resturi de la mobilă, din bețe pentru frigărui, din scobitori și din orice poate fi refolosit.
„Prin 2016, construindu-mi singur mobila, am acumulat o cantitate apreciabilă de resturi din lemn, pe care nu le-am aruncat, pentru că, bineînțeles, nu știi când îți trebuie. M-am imaginat, de foarte mulți ani, construind jucării din lemn pentru fiul meu, iar în acea zi, din acel an, am început cu o mașină mică”, a povestit Mihai Coșulețu. Apoi avionul, trenulețele și gara.
„Șinele de tren, gara și ferma totuși nu înseamnă un oraș. Am hotărât să încep educația civică construind o primărie, sensibil mai mare decât gara, dar după un timp, Primăria mi se părea stingheră, personajele micii noastre lumi se înmulțiseră. iar o etapă de amploare era necesară”.
Așa că au apărut și Parlamentul, neapărat bicameral, poduri și tot ce mai era necesar unui mini oraș de lemn. Timpul a trecut, tot tăind și lipind, și a venit2020, cu starea lui de urgență și pandemie.
A fost refăcută și gara.
„Procesul care a dus la apariția podului s-a repetat, iar gării orașului i-a venit rândul. Când a fost făcută, era un edificiu respectabil, puțin brutalist, la vremea ei era cea mai mare clădire.
De data asta, am evitat acoperișurile opace, spațiile închise, cotloanele umbrite și apelul la imaginație. A devenit o clădire masivă, transparentă”, explică Mihai Coșulețu.
Tot în pandemie a fost creat și Muzeul de Istorie Naturală, astfel că „timpul nu mai trece de la o zi la alta, ci de la un proiect la altul”.
Artistul a reciclat tot ce a putut: bețele din rogojinele pentru sushi, țepușe pentru frigărui, scobitori („pentru care ar trebui să fie singura întrebuințare”, propune Mihai), așchii de diferite mărimi. Dar obsesia pentru reciclare nu s-a oprit aici.
Jucăriile stricate ale fiului au căpătat o nouă întrebuințare. De fapt, mai multe: expuse ca atare, desenate pe o pânză uriașă sau cu o nouă semnificație, în tablou.
Expoziția lui Mihail Coșulețu, „LOC DE JOACĂ”, este deschisă până pe 31 octombrie 2022 în Galeria Cuhnie, Centrul de Cultură „Palatele Brâncovenești de la Porțile Bucureștiului” (Str.Valea Parcului, nr.1, Mogoșoaia).
Urmăriți PressHUB și pe Google News!