Ministrul francez al Transporturilor, Clement Beaune, a declarat, duminică, la un post de televiziune, că va semna un acord cu România pentru a crește exporturile de cereale ucrainene către țările în curs de dezvoltare, în special cele din regiunea Mării Mediterane, „care au nevoie de ele pentru hrană”, a informat Mediafax.
Reuters a consultat acordul dintre România și Franța și scrie că Parisul ar urma să coopereze la dezvoltarea unui proiect care vizează creșterea eficienței în portul Galați, dar și echiparea punctelor de frontieră din nordul României.
Citește și: 10 sfaturi practice pentru a reduce facturile la energie
De asemenea, francezii ar urma să contribuie la elaborarea unei strategii pe termen mediu pe axele coridorului dintre România și Ucraina și să furnizeze piloți pentru optimizarea traficului naval. Franța ar urma să ofere finanțare pentru expertiza tehnică inițială și să colaboreze cu Bucureștiul pentru a identifica finanțarea pe viitor.
România este una dintre puținele variante pe care le are la dispoziție Ucraina, unul dintre principalii furnizori de cereale din lume, pentru a-și exporta mărfurile. În România, traficul cerealelor ucrainene se face pe șosea, pe calea ferată și pe apă. Numai că toate aceste variante lasă destul de mult de dorit.
Pe șosea, „Viața liberă” a semnalat deja aglomerația infernală produsă de TIR-urile cu marfă care așteaptă chiar și două zile pentru a fi vămuite, ceea ce a dus inclusiv la devierea unor trasee de autobuz care trec prin Valea Orașului.
Continuarea în VIAȚA LIBERĂ.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!