Germania a lansat, la mijlocul lunii iunie, biletul de 9 euro valabil 30 de zile atât pe cursele feroviare regionale cât și pe transportul public local. Oferta se adresează rezidenților, dar și turiştilor și este menită să-i determine să renunțe la autoturismele personale, în contextul crizei de petrol.
În România, de la 1 iulie, intră în vigoare noile tarife, majorate cu 20%, la transportul pe calea ferată. Și tot de la 1 iulie, nu mai puțin de 90 de trenuri operate de CFR Călători vor face mai mult până la destinație. Oficial, pentru că oricum ele întârziau. Pe scurt: mai scump și mai lent cu CFR Călători.
Citește și: De ce România alunecă spre iliberalism
Durata călătoriei crește chiar și cu peste 20 de minute.
Azi, IR 1521 a plecat din București Nord la ora 9,28 și urma să ajungă la destinație, Păușa H, la 14,22. A avut o întârziere de peste jumătate de oră. De mâine, ora de plecare va fi 9,15, iar cea de sosire tot 14,22, deci o călătorie mai lungă (la ”oficial) cu 13 minute. IR 1537 Timișoara Nord-Cluj Napoca are în actualul mers plecare la 17,01 și sosire la 23,20. De mâine, el va pleca la 16,55, cu șase minute mai devreme, și va ajunge la aceeași oră.
Mai multe detalii pe Club Feroviar.