Consiliul Concurenței anunță joi că investighează gigantul american Apple, spunând că ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS și și-a favorizat propriile servicii de afișare a publicității online. Este prima acțiune a unei instituții a statului român împotriva unui gigant de tehnologie.
Investigația vizează o posibilă încălcare a regulilor de concurență de către companiile Apple Inc. și Apple Distribution International Limited. Conform Consiliului Concurenței, Apple și-a dezvoltat un sistem integrat vertical și închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, AppStore.
Citește și Mario Iorgulescu, condamnat la 13 ani și opt luni de închisoare
În acest context, Autoritatea de concurență are indicii că Apple ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile iOS.
„Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT („App Tracking Transparency”), Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar IDFA („Identifier for Advertisers”), ceea ce a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS, având efecte asupra tuturor actorilor implicați, agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și asupra consumatorilor finali”, arată comunicatul Consiliului Concurenței. Mai multe, în Economedia.
Sursa foto – consilier-marca
Urmăriți PressHUB și pe Google News!