Google a lansat o versiune propie de inteligență artificială, care se va numi Bard și își propune să rivalizeze cu ChatGPT. Utilizatorii din SUA și Marea Britanie se pot înscrie pe o listă de așteptare pentru acces, dar Google lansează Bard cu prudență și subliniază că chatbot-ul AI nu înlocuiește căutarea pe site-uri.
Google oferă deocamdată acces limitat la Bard, un pas major în încercarea companiei de a recupera ceea ce mulți văd drept teren pierdut într-o nouă cursă pentru implementarea inteligenței artificiale. Bard va fi disponibil inițial pentru anumiți utilizatori din SUA și Marea Britanie, care se pot înscrie pe o listă de așteptare la bard.google.com.
Cum funcționează Bard
La fel ca ChatGPT de la OpenAI sau chatbot Bing de la Microsoft, Bard oferă utilizatorilor o casetă de text goală și o invitație de a pune întrebări despre orice subiect. Cu toate acestea, având în vedere tendința bine documentată a acestor roboți de a inventa informații, Google subliniază că Bard nu este un înlocuitor pentru motorul său de căutare, ci, mai degrabă, o „complementare a căutării”.
Citește și: Un oraș, o zi, trei proteste: al ucrainenilor, al anarhicilor și al comunității LQBTQ+
Într-o postare pe blog, doi dintre liderii proiectului, Sissie Hsiao și Eli Collins, îl descriu pe Bard în termeni precauți drept „un experiment timpuriu… menit să ajute oamenii să-și sporească productivitatea, să-și accelereze ideile și să le alimenteze curiozitatea”.
Într-o demonstrație pentru The Verge, Bard a putut să răspundă rapid și fluid la o serie de întrebări generale, oferind sfaturi anodine despre cum să încurajeze un copil să se apuce de bowling („du-l pe o pistă de bowling”) și recomandând o listă de filme populare cu furturi (inclusiv The Italian Job, The Score și Heist ).
Bard generează trei răspunsuri la fiecare interogare a utilizatorului, deși variația conținutului acestora este minimă, iar sub fiecare răspuns este un buton proeminent „Google It”, care redirecționează utilizatorii către o căutare Google similară.
Google avertizează că robotul poate da erori
Ca și în cazul ChatGPT și Bing, sub caseta de text principală există, de asemenea, o clauză care avertizează utilizatorii că „Bard poate afișa informații inexacte sau jignitoare care nu reprezintă opiniile Google”.
Citește și: VIDEO Viceprimarul unei comune, afirmații rasiste despre săteni: „Negri și indieni”
Așadar, așa cum era de așteptat, încrederea că vei obține mereu informații exacte de la Bard este greșită.
Deși chatbot-ul este conectat la rezultatele căutării Google, nu a putut răspunde pe deplin la o întrebare despre cine a susținut briefing-ul de presă de la Casa Albă (l-a identificat corect pe secretarul de presă ca fiind Karine Jean-Pierre, dar nu a remarcat și alte prezențe).
De asemenea, nu a putut să răspundă corect la o întrebare dificilă despre capacitatea maximă de încărcare a unei anumite mașini de spălat, inventând în schimb trei răspunsuri diferite, dar incorecte. Repetarea interogării a dus la informațiile corecte, dar utilizatorii nu ar putea ști care este răspunsul corect, scrie The Verge.
„Acesta este un exemplu bun – în mod clar aplicația greșește capacitatea de încărcare”, a precizat Collins în timpul demonstrației.
„Există o serie de numere asociate cu această interogare, așa că uneori își dă seama context și dă răspunsul corect, iar alteori greșește. Este unul dintre motivele pentru care Bard este un experiment timpuriu.”
Cum se compară Bard cu principalii săi rivali, ChatGPT și Bing
Este cu siguranță mai rapid decât oricare dintre celelalte AI-uri (deși acest lucru poate fi pur și simplu pentru că în prezent are mai puțini utilizatori) și pare să aibă capacități la fel de extinse ca aceste alte sisteme.
Totuși, îi lipsesc și notele de subsol ale lui Bing, despre care Google spune că apar doar atunci când citează direct o sursă, cum ar fi un articol de știri.
Răspunsurile haotice ale lui Bing i-au adus critici, chiar și prima pagină a The New York Times
Pentru Google, aceasta ar putea fi atât o binecuvântare, cât și un blestem. Bing de la Microsoft a primit multă atenție negativă atunci când chatbot-ul a fost văzut insultând sau flirtând cu utilizatorii, dar aceste erori i-au adus popularitate.
Tendința lui Bing de a trece anumite limite i-a asigurat un loc pe prima pagină în The New York Times și ar fi putut ajuta la sublinierea naturii experimentale a tehnologiei.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!