Ministerul Educației intenționează să mai angajeze încă peste 7.000 de directori de școală, pe lângă cei deja existenți, potrivit proiectului legii învățământului preuniversitar, prezentat de ministrul Sorin Cîmpeanu.
„În România, sunt 7.065 unități de învățământ cu personalitate juridică. Adică 7.065 de directori de școală. Sunt numiți, teoretic, prin concurs național. În practică, mulți dintre ei sunt numiți politic, după interesele combinate ale ministrului și baronului local.
Proiectul legii educației prevede apariția funcției de director administrativ, suplimentar față de cea de director. Adică încă 7.065 de funcții de director de școală. Vor fi numiți, teoretic, prin concurs național. În practică, pixul baronului se pregătește să lucreze”, arată Ovidiu Voicu, director executiv al Centrului pentru Inovare Publică.
Citește și: 10 salarii pentru copii sau adulţi abuzaţi. O lege care nu e folosită
Acesta arată că școlile care au un număr mai mare de clase pot să angajeze și unul, doi, sau chiar trei directori adjuncți, în funcție de numărul de formațiuni de studiu. Și aceștia sunt numiți tot prin vestitul concurs național.
„Ciudățenia acestei propuneri este că introduce funcția de director administrativ pentru toate școlile, fără să dea dreptul comunității să decidă dacă are nevoie (poate e o școală mică, nu are nevoie de doi-trei directori) și își permite să plătească (poate preferă să folosească banii pentru altceva).
Partidul are multe guri de hrănit, atârnători se găsesc, important e să facem funcții pe bandă rulantă pentru ei toți”, menționează Ovidiu Voicu.
Directorul CIP menționează că legea în vigoare prevede, ca regulă generală, că o unitate de învățământ își păstrează personalitatea juridică atât timp are minim 300 de elevi. Pragurile sunt mai mici pentru grădinițe și creșe (150), școli speciale (150) și învățământ dual (100).
Citește și: VIDEO Pandemia din pandemie. COVID-19 ne-a afectat psihic. Ce facem?
Proiectul legii învățământului, propus de Sorin Cîmpeanu, păstrează pragul general, le scade ușor pe cele pentru special (100) și dual (80), și menține excepția că dacă într-o unitate administrativă sunt mai puțin de 300 de elevi, unica școală de acolo își păstrează personalitatea juridică și nu devine structură a uneia dintr-o localitate vecină. Estimez că numărul de școli va crește cu aproximativ 350.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!