200.000 de accidente rutiere au avut loc în România, în ultimii 10 ani. În medie, cinci oameni mor zilnic pe șoselele din țara noastră, prima din UE la numărul de morți pe cap de locuitor, în accidente rutiere, arată o analiză Info Sud-Est și G4media.
Județele cu cele mai multe accidente mortale din România sunt Suceava, Constanța, Bacău, Dolj și Prahova. La polul opus se află Covasna, Tulcea, Alba, Harghita și Sălaj, conform informațiilor colectate de la inspectoratele de poliție din întreaga țară.
Deși numărul de accidente grave din țară aproape s-a înjumătățit în ultimul deceniu, numărul morților a scăzut cu doar 12%, iar România rămâne țara cu cele mai multe morți pe șosele din Uniunea Europeană, raportat la populație – peste 18.000 de decese în zece ani.
Citește și: Trei judecători militari sunt cercetați de Inspecția Judiciară pentru delict de opinie
Cel mai mic progres
În contextul unor rapoarte oficiale care pun România în vârful listei europene a morților cauzate de accidente rutiere și a tragediei recente din stațiunea 2 Mai din Constanța, unde doi tineri au fost uciși de către un șofer de 19 ani care consumase droguri înainte de a se urca la volan, o nouă dezbatere despre siguranța drumurilor din România a început în rândul publicului, al politicienilor și al societății civile.
România nu are doar una dintre cele mai mari rate ale mortalității pe șosele din Europa, este și unul dintre statele care a înregistrat cel mai mic progres la acest capitol în ultimul deceniu, potrivit analizei ISE bazată pe rapoarte ale Uniunii Europene și pe date trimise de inspectorate de poliție din țară.
Țara din UE cu cele mai multe morți provocate de accidentele rutiere pe cap de locuitor
La sfârșitul lunii iunie, Oficiul pentru Statistică al Uniunii Europene (Eurostat) a publicat un raport care arăta că România este țara din UE cu cele mai multe morți provocate de accidentele rutiere pe cap de locuitor – 93 la un milion de locuitori, dublu față de media de 45 de morți la nivel european.
Concluzia Eurostat a fost bazată pe datele dintr-un singur an, 2021, în care UE a înregistrat o creștere a morților pe șosele de aproape 6% – prima astfel de creștere din 2011 până în prezent.
Pentru a pune această informație în context, ISE a cerut Inspectoratului General al Poliției Române statisticile accidentelor rutiere și morților cauzate de acestea pentru anii 2013-2022, după care a cerut aceleași informații inspectoratelor județene de poliție, pentru aproape fiecare județ în parte.
Harta drumurilor morții din România:
Continuarea, în info-sud-est.ro!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
Sursa foto: ISU Cluj