Hertz își vinde vehiculele electrice și cumpără în schimb mașini pe benzină. Celebra companie americană de închirieri și leasing auto, care în ultimii ani a făcut un mare pas în direcția vehiculelor electrice, este nevoită să reducă din cheltuieli.
Astfel, compania va vinde o treime din flota sa electrică, care totalizează aproximativ 20.000 de vehicule, și va cumpăra, în schimb, mai multe vehicule pe benzină, potrivit CNN.
Potrivit datelor, vehiculele electrice au afectat finanțele Hertz, au declarat directorii companiei.
Deși costurile cu întreținerea și utilizarea acestora sunt mai mici, cele de reparații și pentru daune sunt mult mai mari precum și rata lor de depreciere este mai mare.
„Reparațiile în cazurile de coliziuni și avarii la un vehicul electric pot fi adesea de două ori mai mari decât cele asociate unui vehicul comparabil cu motor cu combustie”, a declarat Stephen Scherr, directorul general al Hertz, într-o discuție recentă cu analiști din domeniu.
Iar scăderea prețurilor electricelor pe piața mașinilor noi a dus, de asemenea, la scăderea valorii de revânzare a mașinilor electrice de închiriat, folosite de Hertz.
Citește și: Ziua Culturii Naționale la Aiud: Dezbatere despre Eminescu, intrare gratuită la muzeu și recital muzical
Pierderi de 12.250 de dolari, per vehicul
Apoi, „scăderea MSRP („manufacturer’s suggested retail price”/prețul de vânzare recomandat de producător) al mașinilor electrice pe parcursul anului 2023, provocate în principal de Tesla, au dus și la scăderea valorii de piață corecte a mașinilor noastre electrice mai coborâtă în comparație cu anul trecut, astfel încât o revânzare creează o pierdere mai mare și, prin urmare, o povară mai mare”, a mai spus CEO-ul Hertz, Scherr.
Hertz își vinde vehiculele electrice cu degetul spre Tesla
Deși Hertz nu o arată direct, se pare că Tesla a fost în mare parte de vină în această evoluție a sa.
Tesla reprezintă aproximativ 80% din flota EV a Hertz și, în total, vehiculele electrice reprezintă aproximativ 11% din totalul flotei de închiriere a companiei. Cum Tesla a redus agresiv prețurile vehiculelor sale, a determinat și alți producători auto să facă același lucru pentru vehiculele lor electrice.
Astfel, atunci când producătorii de automobile reduc prețurile vehiculelor noi, acest lucru împinge în jos valoarea acestor modele pe piața mașinilor de ocazie, provocând o depreciere rapidă a acestora.
Continuarea în Aktual24!
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursă foto: aktual24.ro)