Cine e de vină? Forțele străine, sau deciziile Iohannis-CCR-servicii-PSD-PNL? Întâi strania serie de premiere din istoria de după 1989, toate în anul super-electoral 2024: comasarea localelor cu europarlamentarele, lista comună PSD-PNL la europarlamentare, două schimbări ale datei alegerilor prezidențiale, PSD fără candidat în finala prezidențială și cu scor istoric prost la parlamentarele (22%), și ele intercalate între cele două tururi, între timp CCR decide renumărarea voturilor de la turul 1, dar și stoparea renumărării cu argumentul ca turul 2 să aibă loc la data stabilită, în final, decizia anulării procesului electoral de către CCR, decizie ce conține o interpretare inedită a posibilității prelungirii mandatului prezidențial.
De altfel, Iohannis, în discursul său anterior publicării deciziei, a ținut să arate că știe de cadoul pe care i-l face de Sf Nicolae CCR: o prelungire seacă, neexplicată și ilegitimă a mandatului prezidențial.
Vedem deci că absolut tot ce a ținut de decizii instituționale a fost în interesul Iohannis-PSD-PNL. S-au ignorat legi, Constituție, precedente, minimul bun simț democratic.
Citește și: Percheziții în Brașov la finanțatorul campaniei lui Călin Georgescu pe TikTok
Singurul element cu adevărat nou în această săptâmână este invocarea de către CCR documentelor primite de la serviciile secrete. Din păcate, credibilitatea întregului demers e discutabilă după cavalcada de decizii arbitrare.
Reluăm aici argumentele CCR:
Totul se bazează pe note informative care nu aveau drept scop informarea CCR, ci a CSAȚ, procesul e perfect opac, părțile nu sunt chemate să argumenteze, Curtea însăși nu are capacitatea de a interpreta date tehnice, de a face comparații cu situații similare din alte țări. În plus, argumentele sunt generale, de la ce moment probleme de această natură influențează decisiv rezultatul final, cât de masivă trebuie să fie ilegalitățile? E un precedent care deschide calea ca orice alegeri să fie blocate de un fel de VAR doar aparent decis de CCR, pe fond, iată, integral ghidat de servicii Avem dreptul să privim cu suspiciune inclusiv faptul că s-a așteptat ceasul 25, procesul de vot era demarat.
Președinte, Prim-ministru, clasa politica și presa ce-i susține, plus CCR, își bazează toți demersul pe invocarea serviciilor de informații. Credibilitatea nu vine însă de la ele, ci de la identificarea unui adversar, Rusia. Frica de Rusia, nu încrederea în instituții le permite acestora să credibilizeze un discurs oficial slab în argumente concrete, bazat pe emoție, pe exagerarea unor pericole, pe discurs apocaliptic, pe ceva ce, doar aparent paradoxal, seamănă izbitor de mult cu discursul oficial putinist, care însă are alt adversar.
Continuarea, în Contributors.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!