Iașul stă blocat cu 180.000 de mașini. Traficul din Iași a ajuns unul dintre cele mai aglomerate din țară. Toate cartierele sunt niște parcări imense, cu mașini la marginea drumului, printre blocuri, peste tot. În Centru nu mai există trotuare. Toate legăturile dintre suburbii și oraș trec prin Centru și pe trei bulevarde: Nicolina, Păcurari, Socola. 180.000 de mașini circulă zilnic în coloane kilometrice.
În ultimii 10 ani, Mihai Chirica n-a luat nicio măsură. Zero investiții, drumuri ocolitoare, pasaje. Dar sunt zeci de orașe în toată Europa, de la cele mai mici la cele mai mari, care au introdus taxele de congestie în perimetrul central sau taxe de poluare. Unele au introdus ambele taxe.
O taxă de congestie în Iași nu este luată în calcul pentru că măsura ar afecta popularitatea lui Mihai Chirica. Singurele postări ale primarului sunt de la simpozioane și de la slujbe religioase. Dar cum funcționează taxa de congestie în Europa?
Stockholm: taxă pe zona centrală
Capitala Suediei are aproximativ 1 milion de locuitori. Iar cu zona metropolitană sunt 2 milioane de oameni. În orașul insular și în zona metropolitană sunt circa 900.000 de mașini, iar pentru tranzitarea zonei centrale șoferii trec peste poduri.
În 2006, se formau ambutejaje care generau aglomerarea Centrului, iar autoritățile au luat decizia de a introduce o taxă de acces în zona centrală (taxă de congestie). În prezent, aceasta este diferită în funcție de ora de acces, dar nu depășește 135 de coroane (58 de lei/zi) de la 1 martie la 14 august) și 105 coroane (45 de lei/zi) de la 15 august la 28 februarie, indiferent de numărul de traversări ale Centrului.
Continuarea, în Reporteris.ro
Citește și: „Spionul” prezidențiabil și tăcerea SRI
Urmăriți PressHUB și pe Google News!