Directorul Aeroportului Iași spune că schimbarea soluției tehnice după licitație, din structură metalică în grinzi de beton, reprezintă „optimizare” permisă de lege.
Costul luat în discuție este de 7 milioane de euro din totalul investiției de 65 milioane de euro (fără TVA). La acest preț, ordinea câștigătorilor a fost clar influențată, pentru că diferențele între ofertanți au fost mai mici, sub 5%.
În licitație au fost trei criterii eliminatorii: preț, durată execuție, soluție tehnică (structură metalică, betonul fiind exclus).
Modificarea soluției tehnice este ilegală pentru că a fost condiție eliminatorie în licitație. Pentru beton trebuia făcută o nouă licitație.
Cosmin Pricop, șeful Comisiei de licitație și director adjunct al Aeroportului, a lucrat în asociere cu Strabag între 2012-2015, la alte investiții din țară. Pricop făcea proiectarea, Strabag – execuția. Practic se cunoșteau.
Verdictul îl vor da Autoritatea de Management al Ministerului Transporturilor și Curtea de Conturi.
Citește articolul integral pe Reporteris.ro
Citește și: 17 firme s-au asociat pentru proiectarea Aeroportului Galați-Brăila
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: reporteris.ro)