Închiderea fabricilor Volkswagen din Germania afectează întreaga industrie auto din Uniunea Europeană. În UE există peste 30 de fabrici de mașini neprofitabile, nu numai companii Volkswagen, ci și fabrici ale altor companii, inclusiv Stellantis și Renault, informează Bloomberg.
„Dacă până și Volkswagen se gândește la închiderea fabricilor din Germania, având în vedere cât de dificil va fi acest proces, înseamnă că situația este extrem de îngrijorătoare”, a declarat analistul AIR Capital Pierre-Olivier Essig.
Vânzările de mașini în UE sunt încă la doar patru cincimi din nivelurile de dinainte de pandemie. Încercările industriei auto europene de a concura cu China și Tesla pe piață auto eșuează. Au fost făcute investiții mari pentru trecerea la producția de mașini electrice.
De exemplu, compania Stellantis (formată prin fuziunea dintre compania italiană Fiat și cea franceză Peugeot Citroen) a anunțat scăderi ale profitului net de două ori în prima jumătate a anului. Acest lucru s-a întâmplat din cauza scăderii cotei de piață și a cererii slabe pentru modele precum Fiat 500 electric. Cererea pentru această mașină în Italia a scăzut cu mai bine de o treime între ianuarie și iunie.
Riscul de a fi închise întreprinderile vechi din Europa de Vest, unde salariile și costurile sunt în mod tradițional mai mari, este deosebit de mare.
Continuarea, în Aktual24.ro
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Pixabay.com)