Incidente grave la metrou au făcut ca mai mulți mecanici de la Metrorex să fie cercetați pentru abateri.
Accidentul produs marți seara la stația Timpuri Noi nu este singular, ci doar singurul care a fost mediatizat, în ciuda faptului că responsabilii Metrorex au încercat inițial să-i minimizeze gravitatea.
Cazurile de indisciplină la metrou sunt din ce în ce mai dese, iar două incidente grave s-au produs chiar în această lună, scrie Club Feroviar.
Club Feroviar a prezentat, joi, în exclusivitate, două cazuri de indisciplină la metrou care s-au produs cu puțin timp înaintea accidentului de la stația Timpuri Noi de marți seara, când două trenuri s-au ciocnit pe aceeași linie.
La stația Crângași, ușile trenului au fost deschise pe partea opusă peronului
Potrivit unor informații din interiorul societății publicate de sursa citată, la data de 15 februarie 2024, mecanicul unui tren de metrou de pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor 2, a deschis ușile pe partea opusă peronului la stația Crângași.
Un incident similar a avut loc trei zile mai târziu la stația Parc Bazilescu de pe Magistrala 4, Gara de Nord 2-Străulești.
Trenul IVA a oprit în stație, însă echipa de conducere (mecanic și mecanic ajutor) pur și simplu a „uitat” să deschidă ușile și a pornit apoi garnitura spre cealaltă stație.
Numai că un călător aflat în tren a bătut în ușă, iar când și-au dat seama ce au făcut cei doi mecanici au dat trenul înapoi fără să avizeze dispecerul.
Incidentul ar fi fost mușamalizat dacă acel călător nu ar fi făcut reclamație, notează sursa citată.
Mecanici Metrorex cercetați pentru abateri
Referitor la primul incident, din data de 15 februarie, când trenul 1008, de pe Magistrala 1, a deschis ușile pe partea opusă peronului în stația Crângași, a fost întocmit dosar de cercetare tehnică.
Articolul integral, în Club Feroviar.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
FOTO: Facebook Metrorex