Cel mai rapid elicopter din lume, RACER, a fost construit și cu sprijinul inginerilor români. Prototipul a fost creat în cadrul programului Clean Aviation, o inițiativă tehnologică a Comisiei Europene.
RACER este rezultatul unui program european de cercetare coordonat de Airbus Helicopters, alături de 40 de parteneri din 13 țări europene, inclusiv România.
Citește și: Cum a afectat războiul Parcul Național Kamenskaya Sich din Ucraina. Consecințe de mediu
Care sunt performanțele pentru cel mai rapid elicopter din lume
Din țara noastră a participat la acest proiect consorțiul RoRCraft, format din Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” și Romaero.
RACER are o viteză de croazieră care poate atinge 400km/h, iar scopul lui este să diminueze costurile cu 25% pe milă marină, dacă îl comparăm cu un elicopter convențional, potrivit unui comunicat al consorțiului românesc.
Prototipul reduce și consumul de combustibil, dar și zgomotul cu aproximativ 20%, pentru misiunile tipice de transport de pasageri.
Această inovație demonstrează angajamentul de a revoluționa tehnologia elicopterelor în vederea obținerii de efecte tangibile de mediu favorabile societății.
Citește și: Complex rezidențial, înghițit de praf: „Nu știu ce e de făcut” VIDEO | Ziarul de Iași
Ce au făcut inginerii români
Inginerii români din cadrul consorțiului român RorCraft au contribuit la prin fabricația, testarea și elaborarea documentației de certificare pentru Fuselajul Principal al viitorului elicopter.
INCAS a fost liderul consorțiului din România și s-a ocupat de activitățile de proiectare avansată în domeniul structurilor metalice și din compozit, utilizând cele mai actuale tehnologii din domeniu.
Echipa de proiectare a reușit să integreze în structura fuselajului toate interfețele corespunzătoare sistemelor elicopterului, adică peste 360, se arată în comunicat.
Testarea statică de rezistență pentru cel mai rapid elicopter din lume
INCAS a coordonat activitatea de fabricație a Fuselajului Principal și a specimenelor destinate testelor necesare pentru certificare, prin organizarea internă a structurii și optimizarea procesului de livrare a documentației de execuție către partenerul ROMAERO creând un mediu propice activităților de fabricație prin îmbunătățirea infrastructurii alocate fabricației, precum și susținerea activității de fabricație în timpul pandemiei de COVID-19.
Testarea statică de rezistență pentru specimenele fabricate din perimetrul Fuselajului Principal au fost realizate la STRAERO, entitate de testare structuri de aviație, parte din grupul INCAS.
Aceste teste au constat în aplicarea mai multor forțe în zonele de îmbinare ale fuselajului cu alte elemente din structură și măsurarea efectelor create.
Documentația de stress pe care specialiștii din cadrul INCAS au elaborat-o a reprezentat baza activității de certificare a întregului elicopter în fața Autorității Aeronautice din Franța pentru obținerea permisului de zbor.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!