Potrivit unei reviste britanice, viitorul EV de la Audi va fi cel mai puternic de până acum. În prezent, titlul este deținut de RS E-Tron GT, cu cei 637 de cai putere (475 de kilowați), generați de două motoare electrice. Pe de altă parte, RS6 Competition dispune de un motor V8 twin-turbo de 4,0 litri cu 621 CP (463 kW) și un cuplu de 850 Newton-metri, 20 Nm mai mult decât sedanul electric.
Conceptul Audi Grandsphere este o idee creativă dezvoltată de companie care implică conceptul unei structuri sferice grandioase. Această structură este gândită pentru a avea o serie de aplicații, inclusiv pentru a servi drept centru pentru evenimente, hotel și centru de cercetare.
Conceptul utilizează tehnologie avansată pentru proiectarea și construcția sa. În plus, conceptul își propune să fie o structură prietenoasă cu mediul înconjurător, utilizând surse de energie regenerabilă și alte practici durabile.
Ce fel de forță poate atinge succesorul lui A8? Potrivit Autocar, s-ar putea să nu se ridice la nivelul celor 711 CP și 960 Nm ai lui Grandsphere, dar ar trebui să depășească RS E-Tron GT și RS6 Competition. Astfel, Audi ar avea un concurent pentru Mercedes-AMG EQS 53 și pentru recent lansatul BMW i7 M70.
Prototipul a reușit să ajungă de la 0 la 100 km/h (62 mph) în aproximativ patru secunde, iar viteza maximă a fost limitată pentru a maximiza eficiența.
Noul model emblematic de la Audi este așteptat să ajungă în showroom-uri în 2024, coincizând cu cea de-a 30-a aniversare a modelului A8. Automobilul se bazează pe arhitectura Premium Platform Electric (PPE), care a fost dezvoltată în colaborare între Audi și Porsche.
PPE va fi utilizată inițial pentru două crossovere, și anume Q6 E-Tron și Macan, cu un A6 E-Tron Sedan planificat pentru a se încadra sub sedanul electric de dimensiuni mari.
Pentru 2021, Grandsphere a fost echipat cu o baterie expansivă de 120 kWh, despre care Autocar suspectează că va fi folosită și pentru modelul de serie. Vehiculul concept a atins o autonomie maximă de 466 de mile (750 de kilometri) și a putut fi alimentat de la cinci la optzeci la sută în mai puțin de 25 de minute atunci când a fost încărcat la 270 kW.
Audi a menționat că doar zece minute la o stație de încărcare vor realimenta bateria pentru mai mult de 300 de kilometri (186 mile).
În ceea ce privește designul, directorul de design al Audi, Marc Lichte, a declarat că luxosul EV va fi „foarte asemănător” cu Grandsphere. Nu va fi identic, dar conceptul oferă o „previzualizare foarte clară” a modului în care va arăta noul A8. Se crede că va opta pentru o formă amplă, posibil cu o configurație funcțională de tip liftback.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!