Guvernul României a aprobat în ședința de miercuri ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul furnizării de servicii publice electronice aferente înmatriculării vehiculelor în România.
Potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ordonanța creează cadrul legal pentru conceperea, operaționalizarea și gestionarea unei aplicații prin care cetățenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate, sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înmatriculare.
Aplicația va fi gestionată de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări din MAI și va permite cetățenilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului și, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulație, precum și declarare fiscală sau radiere din evidențele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere, etc.).
„Continuăm, prin Ordonanța de Urgență adoptată astăzi, amplul proces de modernizare și eficientizare a serviciilor oferite cetățenilor. Posibilitatea de a înmatricula sau radia on-line un vehicul reprezintă scutirea de drumuri, la mai multe instituții, pentru peste un milion și jumătate de cetățeni, care solicită aceste proceduri anual. Este un nou pas spre normalitate, normalitate confirmată și de succesul de care se bucură în rândul cetățenilor români celelalte proiecte de digitalizare implementate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în mandatul meu: eliberarea on-line a certificatului de cazier judiciar, accesarea on-line a istoricului sancțiunilor auto, programarea prin intermediul platformei hub.mai.gov.ro pentru eliberarea pașaportului, obținerea avizelor pentru construcții și amenajarea teritoriului în format on-line”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.
Aplicația este programată să devină operațională în cursul acestui an.
Anul trecut au fost eliberate peste 1,4 milioane de certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate) și au fost efectuate peste 167.000 de operațiuni de radiere.
Citește și: Solidaritate cu profesorii, pentru o societate mai dreaptă
Urmăriți PressHUB și pe Google News!
(Sursa foto: Pixabay.com)