John Malkovich la Timișoara. Săli arhipline, 2000 de bilete vândute la cele trei reprezentații ale Comediei infernale cu John Malkovich la Teatrul Național Timișoara. Localnicii l-au putut vedea plimbându-se singur prin piețele orașului, uitându-se la catedrală sau intrând în sinagogă. N-a refuzat pe nimeni pentru autograf.
Interesul publicului a fost atât de mare încât sistemul de ticketing a fost blocat îndată ce biletele au fost puse în vânzare. Numărul de spectacole a fost suplimentat de la două, la trei.
20 iulie – prima seară
O vibrație de entuziasm a animat sala la apariția actorului în costum alb, pregătit să intre pentru a 150-a oară în pielea criminalului în serie Jack Unterweger. În fundal, Wiener Akademie Orchester și dirijorul Martin Haselbock așezat pe un scaun.
La început, actorul pare că se adresează publicului în calitatea sa de guest-star, coborât printre scaune, provocând spectatorii să facă destăinuiri despre viața lor intimă și salutând în dreapta și în stânga.
Citește și De ce Viktor Orban mușcă mâna întinsă de Ciolacu
John Malkovich la Timișoara. Nu e totuși starul american pentru care a venit public din toate generațiile, ci personajul, criminalul în serie care a ținut, ani la rândul, atenția opiniei publice cu povestea sa incredibilă.
Încarcerat pe viață în 1976 pentru stragularea unei tinere de 18 ani, Unterweger și-a scris biografia în pușcărie repurtând un imens succes.
Spectacolul este un monolog
Eliberat în 1990 după 15 ani, a început să facă turnee prin lume și să își continue morbida înclinație pentru crimă. La Praga, Viena, Los Angeles au fost descoperite alte victime sugrumate cu sutienul, cu un nod care reprezenta „semnătura” sa. Condamnat pentru 9 noi crime, Unterweger s-a spânzurat în închisoarea din Graz în 1994.
Spectacolul este un monolog imaginar al criminalului, scris special pentru Malkovich de regizorul austriac Michael Sturminger. „Motorul spectacolului”, cum a mărturisit actorul la întâlnirea cu presa, îl reprezintă muzica, vocile superbe ale celor două soprane, Susanne Langbein și Chen Reiss, care, în arii de Mozart, Beethoven, Haydn, Weber, Glück și Boccherini, transmit emoția și suferința femeilor torturate.
„Aveam în minte combinația între teatru și muzica clasică, nu există multe piese cu acest specific”, a spus presei dirijorul Martin Haselbock care a creat conceptul muzical al spectacolului.
O întâlnire la o prezentare a cărții lui Unterweger a condus la realizarea spectacolului Comedia infernală și la prima reprezentație în California, la Santa Monica. Regizorul Sturminger nu a putut veni la Timișoara fiindcă este directorul Festivalului de la Salzburg aflat în plină desfășurare.
Mai multe, în Europa Liberă România.
Urmăriți PressHUB și pe Google News!