Județele care rămân fără copii. Datele INS confirmă dezastrul demografic

Data:

spot_img

În Caraș – Severin, numărul copiilor de sub 14 ani a scăzut cu aproape 25% între cele două Recensăminte (cel din 2021 și cel din 2011), arată datele Statisticii. Din punct de vedere al numărului de unități de învățământ și al necesarului de educatori/învățători/profesori este un dezastru. Scăderi de 20% ale numărului de copii de școală sunt și în Olt, Gorj, Hunedoara și Teleorman.

În doar 10 județe numărul elevilor a crescut, în celelalte declinul demografic se vede și prin lentila Educației.

În Caraș Severin, nu doar că avem cel mai mare recul al copiilor de vîrstă preșcolară și gimnazială, dar aproape 500 de elevi au fost identificați cu risc de absenteism și abandon școlar.

Motivele țin de condițiile de viață – părinți plecați la muncă în străinătate sau care deși sunt acasă nu încurajează frecventarea școlii. Mulți copii fac parte din familii numeroase care nu-și permit să-și trimită copiii la școală sau îi folosesc pentru munci domestice.

Citește și: Cu sau fără sportivi ruși și bieloruși la Jocurile Olimpice?

Caraș-Severin, Dolj și Gorj încearcă să se adapteze noilor realități sociale

„483 de preșcolari și elevi au fost identificați cu risc de absenteism și abandon școlar în perioada 2021-2022. Aceștia au fost consiliați individual, inclusiv 91 de părinți, în cabinetele de asistență psihopedagogică, iar 26 de elevi și preșcolari, și 5 părinți, în sistem online.

Cei mai mulți dintre elevi provin din mediul rural. Pentru prevenirea absenteismului și, implicit, a abandonului, consilierii școlari au acordat asistență psihopedagogică, oferind ajutor de specialitate, discutând cu părinții și elevii pentru a identifica cauzele și a căuta împreună soluții.

La ora actuală, în Caraș-Severin, sunt 35.558 de elevi și preșcolari”, a declarat pentru expressdebanat.ro, purtătorul cuvânt al ISJ Caraș-Severin, Ion Chiosa.

În Dolj, autoritățile cunosc problema numărului tot mai mic de copii, dar au pregătite strategii. Soluția propusă de Inspectorul școlar general Daniel Ion implică “regruparea elevilor dintr-o școală în care mai mulți copii învață simultan, respectând distanțe și vârsta elevilor”, scrie edupedu.ro.

Continuarea în Hotnews.ro


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related