Laborator de școală gimnazială cu ochelari VR, imprimante 3D și tablă digitală. La București

Data:

spot_img

Laborator de școală gimnazială cu ochelari VR. Mansarda școlii gimnaziale numărul 311 din sectorul 6 a devenit locul în care tehnologia se îmbină perfect cu lectura. Ultimul etaj al școlii a devenit locul preferat al elevilor de când a fost inaugurat laboratorul inteligent, dotat cu ochelari VR pentru fiecare copil, imprimante 3D, tablă digitală, dar și cu roboți pe care cei mici învață să-i programeze.

Tot aici se află și colțul de lectură, inaugurat joi, unde elevii au muncit cot la cot cu arhitecți pentru a-și transforma visul în realitate.

Astfel că mansarda a devenit spațiul în care elevii își pot da frâu liber imaginației, fie că sunt atrași de noile tehnologii sau de lectură.

Mansarda transformată în loc de relaxare

Băncuțele clasice și rigide din mansarda școlii au fost înlocuite de fotolii comode unde elevii pot veni acum să se bucure de o carte, să își facă temele sau doar să interacționeze între ei.

Spațiul a fost renovat complet, de sus până jos. Gresia cea veche a fot înlocuită de parchet nou-nouț, iar pe pereții proaspăt zugrăviți au fost montate aplice sau lipite mesaje precum „Take a break and read a book!”.

Însă toate aceste lucruri nu ar fi fost posibile fără sprijinul celor de la asociația „De-a arhitectura” care i-au ajutat pe cei mici în acest proces la tot pasul.

Roxana Pîrvu este reprezentantul din partea organizației care a coordonat în de-aproape acest proiect.

„Nu este deloc complicat să derulezi astfel de proiecte pentru că în cadrul asociației este dezvoltat un curs, cu o programă foarte bine gândită, cu materiale foarte bine concepute, eu nu sunt la prima colaborare, fac de 8 ani voluntariat aici și având traseul deja stabilit printr-o programă, noi ne adaptăm la ceea ce găsim în teren.

Nu a fost absolut deloc greu să aplicăm procedura în această școală pentru că din momentul în care avem proiectul și aplicăm pentru finanțare, avem șanse să câștigăm, iar anul acesta am câștigat.

Citește și: Dosarul lui Marian Vanghelie, condamnat la 11 ani închisoare, în pericol de prescriere, după ce un judecător a fost promovat la CSM

Din fericire nu am avut impedimente, dar am avut și suportul administrației locale care a renovat locul înainte și noi ne-am implementat proiectul într-un spațiu care arăta mult mai bine și am avut bucuria de a mai colabora cu ei pentru că tot eu am coordonat renovarea”.

Roxana a încercat să-i implice pe elevi cât mai mult în activitățile prin care mansarda a fost modernizată. Astfel, mobilierul a fot montat chiar de cei mici care au fost responsabili și de lipirea decorațiunilor de pe pereți.

„În acest proiect cei mici au făcut tot ce a depins de ei și tot ce au putut. Spre exemplu, ei sunt cei care au montat mobilierul, print-urile de pe pereți sunt lipite tot de ei. Îi implicăm oriunde se poate. S-au arătat foarte entuziaști față de acest proiect pentru că aici era vorba de produsul dorințelor lor”.

Citește și: Tânărul pasionat de istorie care organizează tururi ghidate în clădirile istorice din Craiova şi Oltenia

Ne doream un spațiu unde să fim împreună

În timp ce se bucura de inaugurarea noului spațiu alături de ceilalți copii, Eva, elevă în clasa a VII-a și una dintre persoanele care s-a implicat activ în acest proiect, spune că spațiul care era nefolosit a devenit un loc important pentru întreaga școală.

„La început nu aveam o idee foarte clară, nu prea știam cum să folosim această oportunitate de a schimba ceva, iar după câteva ședințe cu doamnele arhitect, ne-am dat seama că spațiul de la mansardă era nefolosit și nu era amenajat special pentru copiii care făceau ore aici și ne-am gândit să amenajăm acest spațiu pentru toți ca să putem învăța și să citim împreună și să avem un spațiu mai confortabil de lectură mai ales, dar și de comunicare.

Mie mi se pare foarte important să avem acest spațiu pentru că ne aduce pe toți împreună și putem învăța, putem să citim, să împărtășim idei și putem crește împreună într-un singur loc, în același timp”.

Antonia, colega Evei, este și ea de aceeași părere și crede că un astfel de spațiu o ajută să învețe mai bine.

„Este foarte important să avem acest spațiu pentru că într-o clasă obișnuită orele nu se desfășoară ca aici. Locul și atmosfera sunt foarte diferite, în clasă parcă suntem mai stresați. Datorită modului în care este amenajat și culorilor de pe pereți cred că imaginația și creativitatea noastră cresc”.

Colțul a fost conceput chiar de elevi

Directoarea școlii, Daniela Sandu, spune că acest colț de lectură, conceput chiar de elevi, îi va ajuta să obțină rezultate mai bune mult mai rapid.

„Pentru școala 311 tot ce s-a întâmplat aici la mansardă înseamnă o atractivitate mai mare din partea copiilor pentru ceea ce înseamnă educație pentru că, mai ales acest colț de lectură, conceput chiar de ei, a vrut să facă învățarea mai plăcută. Noi credem că rezultatele vor veni cu o ușurință mai mare.

Copii și-au dorit acest colț. În era aceasta a tehnologiei în care comunicarea este doar prin intermediul telefoanelor mobile, ei simt totuși nevoia aceasta să-și împărtășească ideile față în față, am văzut că lecțiile desfășurate în acest cadru sunt mult mai plăcute decât cele tradiționale, rigide în băncuțe”.

Părinții împărtășesc și ei entuziasmul copiilor, dar și pe cel al cadrelor didactice. Unul dintre reprezentanții părinților prezent la inaugurarea colțului de lectură se bucură că elevii au fost implicați în modernizarea spațiului, care vine ca o continuitate și nu ca o antiteză a laboratorului inteligent, care funcționează deja de ceva timp în cadrul acestei școli.

„Colțul acesta de cultură reprezintă continuitatea laboratorului inteligent. De la începu s-a dorit ca aici să fie un loc de relaxare și am ajuns acum, după aproape un an de zile, să avem și acest colț. Este o continuitate a ceea ce s-a făcut acum un an de zile cu smart lab-ul, iar acum avem și această oază de recreere.

Cred că a contat foarte mult și faptul că elevii au fost implicați în modernizarea acestui loc pentru lectură”.

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img
Bianca Iosef
Bianca Iosef
Bianca Iosef a terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București în anul 2022. A început să lucreze ca jurnalist încă din timpul facultății și este interesată să evolueze cât mai mult în acest domeniu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related