Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei, susține într-o postare pe Facebook că orașul pe care îl conduce s-a clasat pe primul loc în topul destinațiilor europene de Paște, potrivit unui sondaj online pe portalul European Best Destinations.
European Best Destinations se prezintă drept un site de călătorii care promovează cultura și turismul în Europa. Are sediul în Bruxelles.
„O veste extraordinară pentru orașul nostru: Craiova este pe primul loc în topul destinațiilor europene de Paște. Orașul nostru a fost votat de peste 10700 de oameni din 68 de țări ca fiind destinația lor preferată de Paște, înaintea unor capitale și orașe europene cu tradiție, precum Roma, Paris, Viena, Praga sau Londra. Craiova este, de altfel, singurul oraș din România inclus în acest top, în care se regăsesc zeci de destinații din Europa”, a scris Lia Olguța Vasilescu pe Facebook.
Ea enumeră și atracțiile turistice din oraș: peisajele florale din parcurile, grădinile și zonele publice, amenajarea de noapte făcută la Catedrala din Craiova pentru perioada sărbătorilor.
De remarcat că din cele peste 300 de comentarii la postarea de pe Facebook, majoritatea covârșitoare o reprezintă felicitările.
Dubioasa adunare de voturi
Bogdan Opea, cadru universitar și autorul unei cărți despre manipulare și știri false, a explicat că modul cum s-au adunat voturile nu este transparent.
„În lipsa menționării metodologiei de realizare a clasamentului pe website-ul care a publicat topul, EuropeanBestDestinations .com, l-am căutat și nu-l găsesc nicăieri, și fără publicarea listei votanților pentru a permite verificarea transparentă a autenticității și originii semnatarilor, oricine înțelege cum funcționează dezinformarea și manipularea online pune la îndoială acest moment ieftin și provincial, de-altfel, de marketing politic”, a scris Bogdan Oprea.
La o simplă căutare pe Google, cu „buy signatures for a petition”, printre primele rezultate găsești și platforme care, pentru 75,99 de euro, îți oferă 1.000 de semnături false, se înțelege, la o petiție pe Change.org, una dintre cele mai populare platforme de petiții din lume (vezi foto 2). 760 de euro este nimica toată pentru o companie de marketing politic dispusă să facă orice mizerie pentru promovarea clientului său, arată cadrul universitar.