Ciucă și Bode au cumpărat știri pozitive cu 9 milioane de euro, bani publici | Libertatea

Data:

spot_img

Ciucă și Bode au cumpărat știri pozitive cu 9 milioane de euro, bani public, potrivit Libertatea.

PNL, condus de Nicolae Ciucă, a plătit în 2023 aproape 46 de milioane de lei (9 milioane de euro) către trei agenții de publicitate pentru a facilita apariția unor articole favorabile pe mai multe site-uri.

Surse din partid susțin că doar liderul liberal și Lucian Bode, secretarul general al PNL, au știut cum au fost folosiți banii, mai scrie publicația.

Ciucă și Bode au cumpărat știri pozitive

PNL a folosit bani de la bugetul de stat pentru a încheia contracte cu agenții intermediare, conform sursei citate. Agențiile au încheiat contracte cu site-urile, în special cele ale televiziunilor, pe care erau preluate mesajele partidului condus de Nicolae Ciucă.

Potrivit legii, partidele nu au voie să încheie contracte direct cu televiziunile în afara perioadei de campanie electorală. Articolele comandate nu sunt marcate ca publicitate politică iar cititorii nu știu că materialele de presă sunt, de fapt, plătite de PNL.

Citește și: 80 de milioane de lei au cheltuit partidele pentru publicitate politică pe rețelele de socializare

Ciucă și Bode au cumpărat știri pozitive. De ce?

La solicitarea Libertatea, formațiunea condusă de fostul premier Nicolae Ciucă a transmis, cu întârziere, câți bani a cheltuit.

„Nicolae Ciucă a cerut să fie dat răspunsul după ce presa a insistat. Termenul legal era deja depășit, biroul de comunicare nu primea nimic de sus.

Ciucă a cerut să fie trimis un răspuns, chiar dacă nu conține informațiile solicitate. Bode nu a dorit să dea un răspuns”, au dezvăluit surse din PNL pentru Libertatea. Partidul a refuzat să spună către ce site-uri se fac plățile.

PNL susține, pentru Libertatea, că a ales să gestioneze bugetul alocat pentru servicii de promovare prin intermediul unor agenți care se ocupă de „media planning și media buying”. Se precizează că agențiile își desfășoară activitatea „în conformitate cu strategia și nevoile de comunicare transmise de PNL”.

„Obiectul contractelor este promovarea mesajelor PNL exclusiv în mediul online astfel: preluarea mesajelor principalilor comunicatori ai partidului, preluarea conținutului diseminat prin intermediul comunicatelor de presă, al social media și promovarea activității partidului și membrilor acestuia”, este răspunsul oferit de conducerea PNL prin intermediul biroului de comunicare la solicitarea Libertatea.

Mai multe puteți citi în Libertatea.


Urmăriți PressHUB și pe Google News!

spot_imgspot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Lasconi, un fel de Reagan mioritic? | Deutsche Welle

Elena Lasconi, 52 de ani, se arată foarte sigură...

Marcel Ciolacu spune despre Geoană că nu poate fi considerat un candidat de dreapta

Marcel Ciolacu a criticat propunerea ca Mircea Geoană să...