FOTO. Localitatea din Botoșani cu gară, dar fără tren de peste trei decenii

Data:

spot_img

De peste 35 de ani, localitatea Drăguşeni din judeţul Botoşani are o haltă şi o cale ferată, însă niciun tren nu a trecut vreodată prin ea. Situată la doar opt kilometri de oraşul Săveni, Drăguşeni a fost inclusă, în perioada comunistă, pe un traseu feroviar care ar fi trebuit să lege municipiul Iaşi de oraşul Darabani, în nordul judeţului Botoşani.

În 1986, calea ferată a ajuns la Săveni, iar un an mai târziu s-a extins până în Drăguşeni. A fost ridicată staţia de călători, cu peron şi spaţiile în care personalul feroviar ar fi urmat să îşi desfăşoare activitatea, însă nu s-a ajuns niciodată ca trenurile de călători să treacă pe aici.

„Trenul nu a circulat niciodată, de când s-a făcut calea ferată. Or fi vrut să fie mai aproape cu transportul, dar totul a rămas aşa. Timpul nu se mai întoarce”, spune Vica Nistor pentru Agerpres, o femeie prin spatele casei căreia trece calea ferată, astăzi dezafectată.

Citește și: Un lider din Lituania la cârma apărării europene. Analiză asupra alegerii lui Andrius Kubilius

Investiția a fost una uriașă

Localnicii spun că investiţia făcută la finalul anilor ’80 a fost una uriaşă, însă fără folos, pentru că acum totul este abandonat.

„Acum totul e distrus. Am mai trecut pe acolo, că am animale şi le duc la păscut în zonă. Nu mai sunt nici traversele de lemn. Şi alea sunt furate. A fost aproape de funcţionare, pe această cale ferată a fost un singur tren, care a adus piatra pentru construcţia liniei. Câte materiale au fost băgate aici… Păcat de investiţie!”, afirmă un pensionar din Drăguşeni, care îşi aduce aminte de viteza de derulare a lucrărilor.

Citește și: Lia Savonea și Mihail Udroiu de la ÎCCJ au decis restituirea la Parchet a dosarului Revoluției, în care este judecat Ion Iliescu

Clădirea, care trebuia să fie haltă, a fost transformată într-o fermă zootehnică

Clădirea care ar fi vrut să fie haltă este transformată acum într-o fermă zootehnică, iar bucăţi din calea ferată dispar de la un an la altul.

„Este o clădire care ar fi trebuit să aibă destinaţia de gară. Aceea a fost dată de CFR în chirie la o familie. Acum … sincer, nu mai ştiu. Calea ferată nu a fost funcţională niciodată. E regretabil. Era bine dacă era funcţională… Nu s-a mai continuat lucrarea şi a rămas la Drăguşeni. Nici nu avea cum să fie funcţională, atâta timp cât nu a fost terminată (…) La momentul de faţă, e cam abandonat”, a declarat fostul secretar al comunei Drăguşeni, Livea Ursolinschi.

Pavel Ignat, fost şef al Staţiei CFR Botoşani, susţine că linia de cale ferată care ar fi trebuit să asigure legătura Iaşi-Săveni-Darabani a fost executată prost în anii ’80, iar din acest motiv a fost abandonată.

„De la Dângeni la Săveni s-a făcut, dar s-au făcut lucrurile aiurea. A început să se surpe. Era un director la Regionala de Căi Ferate Iaşi care a cerut să se facă repede, pentru că aşa cerea regimul comunist. A circulat trenul de vreo două ori, dar terasamentul a luat-o în scurt timp la vale, că lucrările au fost făcute de mântuială”, a afirmat Pavel Ignat.

Citește și: Cinci răniți după o bătaie cu furci și lopeți care a început în Pantelimon și a continuat în curtea unui spital din Capitală | Aktual24

Urmăriți PressHUB și pe Google News!

(Foto: AGERPRES)

spot_imgspot_img
PressHUB
PressHUB
Cea mai răspândită rețea de presă din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Distribuie articolul

spot_img

Știri de astăzi

Mai multe articole similare
Related

Primarul Slatinei vrea alianță cu AUR în Consiliu Local | Reporter24

Primarul Slatinei, Mario De Mezzo, a reînnoit invitaţia către...

Constructorul WeBuild a blocat Drumul Expres Brăila-Focșani, la final de licitație | De Brăila

Compania italiană WeBuild a blocat proiectul Drumului Expres Brăila-Focșani,...